За што зборуваат кандидатите на локалните избори? #3
НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #3 [29 СЕПТЕМВРИ - 5 октомври 2025]
Анализата на јавниот дискурс од изминатата недела открива дека кампањата целосно се фокусира на секојдневните прашања кои директно влијаат на животот на граѓаните. Најголем дел од разговорите се одвиваат на социјалните мрежи, каде конкретните ветувања за подобрување на локалните услови доминираат.
Во текот на неделата, три тематски области очигледно ги формираат комуникациските стратегии. Локалните прашања заземаат централно место, со посебен акцент на управувањето со отпадот, одржувањето на населбите и подобрувањето на комуналните услуги. Образованието се задржува како стабилна второстепена тема, со чести референци на состојбата на училиштата и предучилишните установи. Градскиот транспорт се истакнува како клучен приоритет, особено во поголемите урбани центри, каде ветувањата за подобри транспортни врски и инфраструктура генерираат значителен публицитет.
Локални прашања и услуги. Оваа тема ги опфаќа секојдневните проблеми со кои се соочуваат граѓаните, како што се чистење на улици, одржување на паркови и зелени површини, како и решавање на проблемот со дивите депонии. На пример, конкретни ветувања за реновирање на детски игралишта или инсталирање нови канти за отпад предизвикале голем број позитивни реакции на социјалните мрежи. Граѓаните очигледно најмногу ценат кога можат директно да го видат резултатот од вложувањата во нивната населба.
Образование и училишта. Во оваа област се истакнуваат ветувањата за модернизација на училишната инфраструктура, подобрување на условите во училниците и обезбедување подобри услови за игра и рекреација. Конкретен пример кој добил голема медиумска покриеност е ветувањето за изградба на нови современи игралишта во школските дворови и обезбедување на потребната опрема за одржување на квалитетната настава. Ваквите иницијативи редовно добиваат висока поддршка од локалните заедници.
Градски транспорт и инфраструктура. Оваа тема вклучува ветувања за подобрување на јавниот превоз, проширување на мрежата на велосипедски патеки и поправка на локалните патишта. Еден од најкоментираните предлози бил оној за воведување на нови автобуски линии кои би ги поврзале периферните населби со центарот на градот, како и поправка на оштетениот асфалт на главните улици. Ваквите иницијативи директно влијаат на секојдневието на граѓаните и затоа предизвикуваат жива реакција.
Што навистина ги движи граѓаните?
Податоците укажуваат на значителни разлики во тоа како различните тематски пристапи ги ангажираат граѓаните. Кандидатите чии пораки се фокусираат на директни, видливи подобрувања со јасни временски рамки конзистентно привлекуваат повисоко ниво на интеракција. Овој тренд е особено изразен кај кандидати кои комуницираат преку кратки визуелни содржини на платформи како ТикТок (TikTok), каде ефектот на конкретните ветувања е најизразен.
Што се случува со темите за граѓанското општество?
И покрај широчината на темите кои се дискутираат, две области остануваат значително запоставени. Финансирањето на граѓанскиот сектор и прашањата за транспарентност продолжуваат да бидат ретки во јавниот дискурс, што сугерира продолжена потреба од нивно вметнување во разговорите за локалниот развој.
Каде се одвива дискусијата?
Динамиката на платформите продолжува да покажува јасна неповрзаност помеѓу активноста на кандидатите и одговорот на јавноста. Иако некои платформи се попопуларни кај кандидатите за објавување, токму краткотрајните визуелни содржини повторно се докажуваат како најефикасни за ангажирање на публиката, со просечно четири пати поголем ангажман по објава во споредба со традиционалните платформи.


Методологија
Податоците во овој преглед потекнуваат од сеопфатен мониторинг на јавниот дискурс реализиран преку платформата Pikasa Analytics, која комбинира автоматизирано следење со напредна анализа на содржините од онлајн медиуми и социјални мрежи.
Цивика мобилитас е проект на Владата на Швајцарија што го спроведуваат МЦМС, НИРАС од Данска и ФЦГ од Шведска. Мислењата и ставовите изразени во оваа објава не ги одразуваат ставовите на Владата на Швајцарија.