Viber image 2022 01 26 12 00 47
|

Граѓаните за промена бр.11: Истрајни во промените и во следните 365 денови

Цивика мобилитас го објави единаесеттиот број од списанието „Граѓаните за промена“ кој во фокусот го има граѓанското учество. Во ова издание преку дваесет и две приказни раскажуваме за успешните акции, иницијативи, проекти на граѓанскиот сектор во последниот квартал од 2021 година.

Токму на крајот на годината пристигна веста која запиша уште еден успех на граѓанските организации, а се однесува на менструалната сиромаштија во нашата земја. Советниците на Град Скопје, со прифаќање на амандман, одвоија во буџетот за 2022 година 2 милиони денари за бесплатни менструални производи за средношколците од училиштата во надлежност на градот. Ова следува по објавувањето на студијата „Менструална правда: проценка на состојбите со менструалната сиромаштија и препораки за унапредување на политиките“ што ја подготвија Тииииит! Инк и Реактор – истражување во акција.

Пишувавме и за колегите од Рурална Коалиција кои создадоа виртуелен пазар за земјоделски производи, „Наша тезга“, за да им помогнат на жените од руралните средини да фатат чекор со новото дигитално време. Преку настанот на Платформата на граѓански организации за борба против корупцијата го одбележавме Меѓународниот ден за борба против корупција. Акцент ставаме и на Меѓународниот ден на човековите права преку кампањата против родово базирано насилство #далиЕоваЗНАК спроведена одРомската асоцијација за жени и млади „Лулуди”.

Прочитајте за Прирачникот за родители за медиумска писменост кој го создаде Институтот за истражување на општествен развој – РЕСИС или погледнете го документарниот филм „Жените недоволно претставени на локалните избори преку кој Центарот за истражувачко новинарство – СКУП Македонија успеа да го „спакува“ мачо-менталитетот на локалните избори 2021 година низ кандидатурите за градоначалници.

Најновиот број на магазинот можете да го прочитате на македонски, албански и англиски јазик.

„Граѓаните за промена“ е списание за граѓанското општество и на граѓанското општество. Бидете дел од него, испратете ни информации за Вашите активности и резултати.

Пишувајте, читајте и споделувајте за посилен граѓански сектор.

viber_image_2022-01-26_12-00-47-556

Продолжи со читање

  • За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави #2

    Месечен преглед на медиумските објави [20-30 октомври 2025] За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Периодот по првиот изборен круг, помеѓу 20 и 30 октомври, донесе висока медиумска активност и интензивен онлајн ангажман. Иако првичниот еуфоричен тон по изборните резултати постепено се намали, јавниот простор остана динамичен, исполнет со анализи,…

  • Кога штедењето станува политичка одговорност

    „Штедењето на државно ниво не значи одрекување од трошоци, туку нивно рационализирање и насочување кон политики што создаваат додадена вредност – образование, здравство, инфраструктура и иновации“, вели Благица Петрески, извршна директорка на „Фајнанс Тинк“ (Finance Think), и така концизно ја објаснува суштината на јавните финансии: „Владата треба да штеди на…

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #6

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #6 [20 – 26 октомври 2025] И по завршувањето на изборниот процес, изборите продолжија да ја диктираат медиумската агенда. Иако бројот на објави е нешто помал од претходните недели, јавниот интерес остана висок. Со повеќе од 4.400 медиумски текстови и 560 објави на социјалните мрежи, медиумскиот простор остана…

  • Соработката меѓу граѓанските организации и бизнис секторот носи многу заемни придобивки

    „Причината поради која сите сакаме да соработуваме е затоа што сите сакаме да имаме корист. Без разлика дали доаѓате од бизнис секторот или од граѓанскиот, треба да почнете да развивате покомплексно разбирање за заемните придобивки“, им рече Сајмон Форестер, меѓународниот експерт на Цивика мобилитас, на учесниците на  работилницата „Зајакнување на…

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #5

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #5 [13 – 17 октомври 2025] Во последната недела пред изборниот молк имаше засилена активност и обновена мобилизација во медиумските објави со повеќе од 3.000 медиумски текстови и 240 објави на социјалните мрежи, и со јасен раст на ангажманот кон крајот на неделата. Кампањата влезе во завршна фаза…

  • За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави

    Месечен преглед на медиумските објави [15 септември – 14 октомври 2025] За што зборуваа кандидатите во изборната кампања Изборите за локалната власт беа една од најдоминантните теми во медиумскиот простор со над 11.000 медиумски написи и над 1.100 објави на социјалните мрежи. Анализата открива јасна слика: изборната кампања се води…

Регистрирај се и добивај новости, информации и можности од Цивика мобилитас. Испраќаме не повеќе од 1 до 2 пораки месечно.

Регистрирај се за информатор