Cmtf3

Да се подобри протокот на информации меѓу граѓанските организации и Главниот штаб за координирање кризи

„Во справувањето со оваа пандемија два моменти се многу важни: интензивната соработка и комуникација со сите чинители и честата комуникација со јавноста за да се пресретнат предизвиците на ширење на лажни вести, да се дадат точни информации и да се слушне фидбек“,  рече во своето воведно излагање д-р Венко Филипче, министер за здравство на денешниот Тематски форум на Цивика мобилитас на тема: „Справување со кризата со (не)доволно ресурси“.

Директорот на Центарот за управување со кризи, Стојанче Ангелов се задржа на два аспекти во соработката со граѓанските организации: подигање на јавна свест и надзор и контрола на политиките. „Очекуваме, граѓанскиот сектор уште повеќе да придонесува за овие прашања со што граѓаните ќе бидат поинформирани што треба да придонесе за подобра превенција во борбата со пандемијата“, додаде тој.

За Зоран Дранговски, од Македонското здружение на млади правници, еден од претставниците граѓанскиот сектор во Главниот штаб за управување со кризи клучно е институциите да знаат што работат ГО за да ги знаат капацитетите и ресурсите со кои располагаат.

Граѓанските организации, во најголем дел грантисти на Цивика мобилитас, ги презентираа пред претставниците на институциите заклучоците и препораките од претходната средба, а на денешната уште еднаш потенцираа дел од горливите прашања како што се пристапот до информации, пристапот до услуги, третманот на лицата со хендикеп и другите ранливи категории итн. Присутните се интересираа за тоа дали институциите планираат подготвителни активности за процесот на вакцинација, односно како ќе ги информираат граѓаните, кои граѓани ќе имаат приоритет и како ќе се справуваат со предизвиците кои ќе ги носи целиот процес.

Зборувајќи за соработката со граѓанските организации, Филипче потенцирашe повеќе добри примери и пред кризата и истакна: „Сакаме да направиме законски измени со кои ќе ги зголемиме ингеренциите на граѓанските организации со што ќе ги искористиме нивните капаци-тети. Тие имаат знаења, добра комуникации со корисниците, соодветни ресурси кои можат да бидат од помош“, и додаде  дека политика може да се спроведе само ако служи на групата на која и е наменета. „Особено е важно, таа група да била вклучена во создавањето на политиката“, рече министерот.

Дранговски истакна дека ќе инсистираа на подобар проток на информациите од Главниот кризен штаб кон јавноста и дека ќе побараат форма на директна комуникација преку која претставниците на ГО ќе можат да ги пренесуваат информациите кон јавноста. Во таа насока, заклучоците од овој форум ќе бидат презентирани на првиот состанок на Главниот кризен штаб, веќе во понеделник на 21 декември 20202 година.

Дебатата ја следеа околу 200 граѓани, дел на платформата Зум (Zoom), а дел преку преносот во живо на Фејсбук.

Продолжи со читање

  • За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави #2

    Месечен преглед на медиумските објави [20-30 октомври 2025] За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Периодот по првиот изборен круг, помеѓу 20 и 30 октомври, донесе висока медиумска активност и интензивен онлајн ангажман. Иако првичниот еуфоричен тон по изборните резултати постепено се намали, јавниот простор остана динамичен, исполнет со анализи,…

  • Кога штедењето станува политичка одговорност

    „Штедењето на државно ниво не значи одрекување од трошоци, туку нивно рационализирање и насочување кон политики што создаваат додадена вредност – образование, здравство, инфраструктура и иновации“, вели Благица Петрески, извршна директорка на „Фајнанс Тинк“ (Finance Think), и така концизно ја објаснува суштината на јавните финансии: „Владата треба да штеди на…

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #6

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #6 [20 – 26 октомври 2025] И по завршувањето на изборниот процес, изборите продолжија да ја диктираат медиумската агенда. Иако бројот на објави е нешто помал од претходните недели, јавниот интерес остана висок. Со повеќе од 4.400 медиумски текстови и 560 објави на социјалните мрежи, медиумскиот простор остана…

  • Соработката меѓу граѓанските организации и бизнис секторот носи многу заемни придобивки

    „Причината поради која сите сакаме да соработуваме е затоа што сите сакаме да имаме корист. Без разлика дали доаѓате од бизнис секторот или од граѓанскиот, треба да почнете да развивате покомплексно разбирање за заемните придобивки“, им рече Сајмон Форестер, меѓународниот експерт на Цивика мобилитас, на учесниците на  работилницата „Зајакнување на…

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #5

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #5 [13 – 17 октомври 2025] Во последната недела пред изборниот молк имаше засилена активност и обновена мобилизација во медиумските објави со повеќе од 3.000 медиумски текстови и 240 објави на социјалните мрежи, и со јасен раст на ангажманот кон крајот на неделата. Кампањата влезе во завршна фаза…

  • За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави

    Месечен преглед на медиумските објави [15 септември – 14 октомври 2025] За што зборуваа кандидатите во изборната кампања Изборите за локалната власт беа една од најдоминантните теми во медиумскиот простор со над 11.000 медиумски написи и над 1.100 објави на социјалните мрежи. Анализата открива јасна слика: изборната кампања се води…

Регистрирај се и добивај новости, информации и можности од Цивика мобилитас. Испраќаме не повеќе од 1 до 2 пораки месечно.

Регистрирај се за информатор