DSC

Имаат ли интерес граѓаните за учество во локалните политики?

Форуми во заедницата, координација со претседателите на месните заедници, координативно тело на ниво на граѓанските организации, Младински совет, Локален економски и социјален совет; се само дел од начините за граѓанско учество во Свети Николе кои ги спомна градоначалникот, Сашо Велковски, на форумот „Граѓаните- учесници во локалните политики“ што се одржа на 13 ноември оваа година во Свети Николе.

Околу 50 учесници, најголем дел средношколци, учествуваа во дискусијата за соработка на општините со граѓанските организации и за учество на граѓаните во креирањето на политиките на локално ниво.

Ели Чакар, од Министерството за локална самоуправа, потенцираше дека граѓаните не смеат да ја заборават нивната активна улога во општеството и по изборите. Според неа парите не се главниот проблем за неактивноста, туку непредвидливоста и фактот што нема унифицирани критериуми кои ќе важат за сите општини. Ова се однесува не само на финансирањето на граѓанските организации, туку и на сите активности во кои се очекува тие да учествуваат и да го дадат својот придонес.

За родово сензитивното буџетирање говореше Ѓунер Небиу, претседателка на Женската граѓанска иницијатива Антико. Таа појасни дека ваквото буџетирање не значи зголемување на буџетот, туку реалокација на средствата врз основа на потребите. Ова го илустрираше со примерот на финансирање на школски фудбалски клуб за кој пројавиле интерес момчиња, а нефинансирањето на одбојкарски клуб кој е од поголем интерес за девојчињата.

Бранкица Димитровска, од здружението Хендикеп плус од Крива Паланка, зборуваше за потребата од градење капацитети на граѓанските организации кои работат на политики за лицата со посебни потреби.  Таа и препорача на општината да ја надгради веб страната и за да го олесни користењето за лицата со визуелни попречености.

За Драгана Митровиќ, младински активист, важно е да се појасни терминот „граѓанско учество“ како за возрасните така и за младите. Според неа, младите се самоиницијативни и мотивирани, но често се случува повозрасните да бидат оние кои ќе ги пригушат нивните идеи. Таа спомна дека се направени значајни поместувања и на национално ниво со донесувањето на Законот за младинско учество и младински политики и Националните стратегии за млади. Ваквиот пристап на решавање на работите претставува голем исчекор во споредба со периодот кога Агенцијата за млади и спорт имаше предвидено буџет за младите од нула денари.

Учесниците се согласија дека потребно е дополнително зајакнување на свеста кај граѓаните за тоа колку е важно нивното учество во креирањето на политиките на локално ниво. Ова претставува двонасочна патека каде обврски и одговорности имаат единиците на локалната самоуправа, меѓутоа и граѓаните кои треба да одат чекор подалеку од пасивното учество кое го практикуваат.

Продолжи со читање

  • За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави #2

    Месечен преглед на медиумските објави [20-30 октомври 2025] За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Периодот по првиот изборен круг, помеѓу 20 и 30 октомври, донесе висока медиумска активност и интензивен онлајн ангажман. Иако првичниот еуфоричен тон по изборните резултати постепено се намали, јавниот простор остана динамичен, исполнет со анализи,…

  • Кога штедењето станува политичка одговорност

    „Штедењето на државно ниво не значи одрекување од трошоци, туку нивно рационализирање и насочување кон политики што создаваат додадена вредност – образование, здравство, инфраструктура и иновации“, вели Благица Петрески, извршна директорка на „Фајнанс Тинк“ (Finance Think), и така концизно ја објаснува суштината на јавните финансии: „Владата треба да штеди на…

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #6

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #6 [20 – 26 октомври 2025] И по завршувањето на изборниот процес, изборите продолжија да ја диктираат медиумската агенда. Иако бројот на објави е нешто помал од претходните недели, јавниот интерес остана висок. Со повеќе од 4.400 медиумски текстови и 560 објави на социјалните мрежи, медиумскиот простор остана…

  • Соработката меѓу граѓанските организации и бизнис секторот носи многу заемни придобивки

    „Причината поради која сите сакаме да соработуваме е затоа што сите сакаме да имаме корист. Без разлика дали доаѓате од бизнис секторот или од граѓанскиот, треба да почнете да развивате покомплексно разбирање за заемните придобивки“, им рече Сајмон Форестер, меѓународниот експерт на Цивика мобилитас, на учесниците на  работилницата „Зајакнување на…

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #5

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #5 [13 – 17 октомври 2025] Во последната недела пред изборниот молк имаше засилена активност и обновена мобилизација во медиумските објави со повеќе од 3.000 медиумски текстови и 240 објави на социјалните мрежи, и со јасен раст на ангажманот кон крајот на неделата. Кампањата влезе во завршна фаза…

  • За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави

    Месечен преглед на медиумските објави [15 септември – 14 октомври 2025] За што зборуваа кандидатите во изборната кампања Изборите за локалната власт беа една од најдоминантните теми во медиумскиот простор со над 11.000 медиумски написи и над 1.100 објави на социјалните мрежи. Анализата открива јасна слика: изборната кампања се води…

Регистрирај се и добивај новости, информации и можности од Цивика мобилитас. Испраќаме не повеќе од 1 до 2 пораки месечно.

Регистрирај се за информатор