VIK

Дали на организациите им се припишуваат промените кои ги предизвикуваат?

„Ние милуваме да кажеме дека нашето општество е инертно, дека споро реагира на се што се случува. Но, мислам дека кумулираната енергија низ годините наназад се слеа и се обедини со граѓанските организации и се случи Шарената револуција. Тоа верувам дека беше демократска трансформација на општеството, бидејќи конечно беше видливо колкави се просторот, енергијата и широчината на сето она што како порака луѓето го дадоа“, рече Наташа Габер Дамјановска во својот воведен говор за време на Националниот форум „Ние, двигателите на промени, кој се одржа на 1 декември 2018 година.

Околу 180 граѓани и активисти учествуваа во интерактивната дебата дискутирајќи за улогата на граѓанското општество, промените во изминативе четири години, поларизацијата, довербата во организациите и за можните решенија за надминување на предизвиците.

Ели Чакар, советник на Министерството за локална самоуправа, во фокусот ги стави промените кои се случија изминатиов период како: воспоставувањето на Советот за соработка на Владата со граѓанските организации, новата Стратегија за соработка на Владата со граѓанскиот сектор, како и иницијативата Отворено владино партнерство. Таа напомена и дека следниот голем предизвик ќе биде концептот „Едно општество за сите“, чии подготовки се во тек.

За релацијата меѓу организациите и бизнис секторот говереше Искра Тикваровска Казанџиева, која повеќе од 11 години работи на општествената одговорност на ЕВН. Таа истакна дека во моментов граѓанскиот сектор не е доволно признаен од бизнис заедницата, а таа пак недоволно го искористува тоа што граѓанскиот сектор има да го даде. „Кога ќе ги прашате компаниите во доменот на општествената одговорност каде најмногу доделуваат финансиски средства, предничат верските заедници, спортските организации, спортските клубови и сл. Граѓанските организации се на едно од последните места“, рече таа.

За непризнаената улога на граѓанските организации во општеството говореше и Герман Филков од Центарот за граѓански комуникации. Меѓу важните постигнувања тој ги посочи борбата против корупцијата, борбата за правата на маргинализираните заедници, промените во законот за јавни набавки, промените во законот за пристап до информации од јавен карактер и сл.

Според Алберт Муслиу, Асоцијација за демократски иницијативи, граѓанските организации не треба да менуваат работи туку да ги иницираат, бидејќи во спротивно тие ќе треба да се дел на некоја институција или политичка партија. „ Ние не го добиваме суверенитетот преку глас на граѓаните. Го добиваме преку објективност и неутралност во одредени прашања, а во вака политизирано општество тоа не е секогаш лесно“, рече тој.

Стојан Велков говореше за предизвиците со кои се соочува неговата организација Здрава котлина, која е формирана заради проблемот со рудникот Иловица- Штука. Тој напомена дека е видливо како граѓаните се уште немаат доверба во граѓанскиот сектор, па со цел да не бидат „обележани“, организацијата не поднесува проекти со кои би ги финансирала своите активности. Ова дополнително ја отежнува нивната позиција бидејќи потребни им се средства за масовно информирање на населението за да им се предочи проблемот.

Публиката се приклучи кон дебатата преку интерактивно гласање за различните теми кои се дискутираа. Мнозинството сметаа дека граѓанскиот сектор остварил најголемо влијание во надминувањето на политичката криза. Присутните сметаа дека граѓанскиот сектор е поларизиран како и општество во целина, а заедничките платформи за адресирање на проблемите се најдобро решение за надминување на таа поларизираност.

Продолжи со читање

  • За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави #2

    Месечен преглед на медиумските објави [20-30 октомври 2025] За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Периодот по првиот изборен круг, помеѓу 20 и 30 октомври, донесе висока медиумска активност и интензивен онлајн ангажман. Иако првичниот еуфоричен тон по изборните резултати постепено се намали, јавниот простор остана динамичен, исполнет со анализи,…

  • Кога штедењето станува политичка одговорност

    „Штедењето на државно ниво не значи одрекување од трошоци, туку нивно рационализирање и насочување кон политики што создаваат додадена вредност – образование, здравство, инфраструктура и иновации“, вели Благица Петрески, извршна директорка на „Фајнанс Тинк“ (Finance Think), и така концизно ја објаснува суштината на јавните финансии: „Владата треба да штеди на…

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #6

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #6 [20 – 26 октомври 2025] И по завршувањето на изборниот процес, изборите продолжија да ја диктираат медиумската агенда. Иако бројот на објави е нешто помал од претходните недели, јавниот интерес остана висок. Со повеќе од 4.400 медиумски текстови и 560 објави на социјалните мрежи, медиумскиот простор остана…

  • Соработката меѓу граѓанските организации и бизнис секторот носи многу заемни придобивки

    „Причината поради која сите сакаме да соработуваме е затоа што сите сакаме да имаме корист. Без разлика дали доаѓате од бизнис секторот или од граѓанскиот, треба да почнете да развивате покомплексно разбирање за заемните придобивки“, им рече Сајмон Форестер, меѓународниот експерт на Цивика мобилитас, на учесниците на  работилницата „Зајакнување на…

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #5

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #5 [13 – 17 октомври 2025] Во последната недела пред изборниот молк имаше засилена активност и обновена мобилизација во медиумските објави со повеќе од 3.000 медиумски текстови и 240 објави на социјалните мрежи, и со јасен раст на ангажманот кон крајот на неделата. Кампањата влезе во завршна фаза…

  • За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави

    Месечен преглед на медиумските објави [15 септември – 14 октомври 2025] За што зборуваа кандидатите во изборната кампања Изборите за локалната власт беа една од најдоминантните теми во медиумскиот простор со над 11.000 медиумски написи и над 1.100 објави на социјалните мрежи. Анализата открива јасна слика: изборната кампања се води…

Регистрирај се и добивај новости, информации и можности од Цивика мобилитас. Испраќаме не повеќе од 1 до 2 пораки месечно.

Регистрирај се за информатор