За што зборуваа кандидатите во изборната кампања (1920 x 1080 px)

За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави #2

Месечен преглед на медиумските објави [20-30 октомври 2025]

За што зборуваа кандидатите во изборната кампања:

Периодот по првиот изборен круг, помеѓу 20 и 30 октомври, донесе висока медиумска активност и интензивен онлајн ангажман. Иако првичниот еуфоричен тон по изборните резултати постепено се намали, јавниот простор остана динамичен, исполнет со анализи, реакции и нови ветувања во пресрет на вториот круг. Над шест илјади медиумски објави и повеќе од седумстотини содржини на социјалните мрежи создадоа дигитален шум во кој вниманието се пренасочи од самите изборни исходи кон прашањата за идните коалиции, локалните приоритети и ветувањата за континуитет и реформи.

Овој период ја означи транзицијата од изборна реторика кон приказни насочени кон управување и одговорност — тон што ги одразува очекувањата на јавноста по завршувањето на гласачката трка.

Доминантни теми: образование, инфраструктура, отпад …

Во медиумскиот простор, најголема интеракција предизвикуваа содржини со емоционален и поларизирачки тон — теми поврзани со национален идентитет, интеграција во ЕУ, локално управување и транспарентност. Дигитално ориентираните портали продолжија да доминираат со својата способност да создаваат силни реакции на социјалните мрежи, додека традиционалните телевизиски и печатени медиуми го задржаа своето влијание преку континуитет и доверливост.

Оваа двојност создаде хибридна медиумска сцена: едната страна водена од брзина и емоција, а другата од стабилност и институционален авторитет.

Како што изборниот интерес се намалуваше, дискусијата се префрли кон прашања од јавен интерес. Темите за образованието и училиштата го предводеа дневниот ред со повеќе од 3.000 медиумски објави и вкупно над 100.000 интеракции. Следеа локалните проблеми — инфраструктурата, отпадот и јавните услуги — кои постигнаа највисока ефикасност во ангажман по објава. Дебатите околу интеграцијата во ЕУ, локалната самоуправа и дигиталните иновации добија дополнителен замав, одразувајќи ги очекувањата на граѓаните за реформи и модернизација.

На социјалните мрежи, покрај изборите, се истакнаа дискусии за детското здравје, дигитализацијата и иновациите. Овие теми, иако со помал број објави, генерираа висок одѕив и покажаа дека граѓаните сè повеќе бараат разговор за квалитетот на животот и модернизацијата, а не само за политичките резултати.

Каде се одвива дискусијата?

Ангажманот продолжи силно да варира во зависност од платформата. ТикТок (TikTok) остана најмоќниот канал за мобилизација на публиката, со просек од 600 интеракции по објава и докажа дека е клучен за пристап до помладите гласачи. Фејсбук (Facebook) ја задржа својата улога како централна арена за дискусија, додека Истаграм (Instagram) продолжи да се користи примарно за визуелно раскажување приказни и креирање на заедница. Неделата исто така виде постепена нормализација на тонот, бидејќи содржината на кампањата стана повеќе ориентирана кон прашања и помалку конфронтирачка.

Говорот на омраза

Иако интензивниот онлајн ангажман продолжи и по првиот круг, нивото на негативни коментари и говор на омраза не се зголеми значително. Во просек, меѓу 6 и 12 проценти од коментарите имаа негативен или навредлив тон — бројка слична на претходните недели. Најголем дел од говорот на омраза беше поврзан со идентитетски и етнички теми, а не со програмски разлики.

Ова покажува дека, и покрај поларизацијата, јавниот дискурс остана релативно контролиран, а доминантниот тон на комуникацијата се движеше кон прашања за одговорност, локално управување и перформанс на институциите.

Методологија

Податоците во овој преглед потекнуваат од сеопфатен мониторинг на јавниот дискурс реализиран преку платформата Pikasa Analytics, која комбинира автоматизирано следење со напредна анализа на содржините од онлајн медиуми и социјални мрежи.

Цивика мобилитас е проект на Владата на Швајцарија што го спроведуваат МЦМС, НИРАС од Данска и ФЦГ од Шведска. Мислењата и ставовите изразени во оваа објава не ги одразуваат ставовите на Владата на Швајцарија.

Продолжи со читање

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #6

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #6 [20 – 26 октомври 2025] И по завршувањето на изборниот процес, изборите продолжија да ја диктираат медиумската агенда. Иако бројот на објави е нешто помал од претходните недели, јавниот интерес остана висок. Со повеќе од 4.400 медиумски текстови и 560 објави на социјалните мрежи, медиумскиот простор остана…

  • Соработката меѓу граѓанските организации и бизнис секторот носи многу заемни придобивки

    „Причината поради која сите сакаме да соработуваме е затоа што сите сакаме да имаме корист. Без разлика дали доаѓате од бизнис секторот или од граѓанскиот, треба да почнете да развивате покомплексно разбирање за заемните придобивки“, им рече Сајмон Форестер, меѓународниот експерт на Цивика мобилитас, на учесниците на  работилницата „Зајакнување на…

  • За што зборуваат кандидатите на локалните избори 2025? #5

    НЕДЕЛЕН ПРЕГЛЕД #5 [13 – 17 октомври 2025] Во последната недела пред изборниот молк имаше засилена активност и обновена мобилизација во медиумските објави со повеќе од 3.000 медиумски текстови и 240 објави на социјалните мрежи, и со јасен раст на ангажманот кон крајот на неделата. Кампањата влезе во завршна фаза…

  • За што зборуваа кандидатите во изборната кампања: Месечен преглед на медиумските објави

    Месечен преглед на медиумските објави [15 септември – 14 октомври 2025] За што зборуваа кандидатите во изборната кампања Изборите за локалната власт беа една од најдоминантните теми во медиумскиот простор со над 11.000 медиумски написи и над 1.100 објави на социјалните мрежи. Анализата открива јасна слика: изборната кампања се води…

  • Новиот амбасадор на Швајцарија ја потврди посветеноста кон граѓанското општество

    Тимот на Цивика мобилитас на 16 октомври ја оствари првата средба со новoназначениот Амбасадор на Швајцарија во Северна Македонија, Н.Е. Кристоф Зомер (Christoph Sommer). „Сметам дека граѓанското општество е многу значајна област на која треба да се фокусираме“, нагласи Амбасадорот, потврдувајќи дека поддршката на граѓанските организации е еден од приоритетите…

  • Кога се штеди на превенција, последиците се скапи – граѓанските организации и институциите со заеднички повик за поголеми вложувања во превенцијата

    Граѓанските организации и институциите од здравствениот сектор отворија јавен дијалог за унапредување на пристапот до квалитетни превентивни здравствени услуги за жените, девојките и ранливите групи, на тематскиот форум „Кога се штеди на превенција, последиците се скапи“ одржан на 15.10.2025 година. Главните заклучоци од дискусијата се дека неопходно е вклучување на…

Регистрирај се и добивај новости, информации и можности од Цивика мобилитас. Испраќаме не повеќе од 1 до 2 пораки месечно.

Регистрирај се за информатор