Rabotilnica2 mcms

Kopshti për fëmijë në lagjen Toçilla në Prilep sa më shpejtë të përfundohet dhe t’i pranojë fëmijët e interesuar

Qytetarët e Prilepit dërguan mesazhe vendimmarrësve në qytet për rëndësinë e realizimit të premtimeve të tyre gjatë fushatës parazgjedhore, por edhe gjatë ushtrimit të pushtetit në vitin e kaluar. Përmes iniciativës inovative “Informohu – vepro për ndryshim!” që e realizon shoqata „Multimedia pres“, ata u fokusuan veçanërisht në ndërtimin dhe vënien në përdorim të çerdhes në lagjen Toçilla në Prilep.

Në punëtorinë e mbajtur më 20 dhjetor 2022 në Bibliotekën e qytetit “Borka Taleski” në Prilep morën pjesë 18 qytetarë. Ata u informuan, debatuan, pyetën dhe i shprehën qëndrimet e tyre për zgjidhjen e problemit me këtë objekt shumë të rëndësishëm për qytetarët. Të pranishmit folën në përgjithësi për rëndësinë e kujdesit për fëmijët në kopshtin e fëmijëve, e më pas për zgjidhjen e problemit të mungesës së kapaciteteve akomoduese për përkujdesjen e fëmijëve të moshës parashkollore. Eleonora Kostovska Jovanoska, eksperte në zhvillimin e fëmijërisë së hershme, trajtoi disa nga këto pyetje. Multimedia pres dëshiron të mobilizojë komunitetin në komunë dhe të forcojë vetëdijen qytetare për të inicuar përgjegjësinë politike dhe transparencën e autoriteteve lokale për këtë çështje. Përfundimi i kopshtit në lagjen Toçilla në Prilep ishte premtim parazgjedhor i pushtetit aktual lokal dhe është përfshirë në Programin zhvillimor dhe Buxhetin për vitin 2022. “Në Prilep pas 40 vitesh po ndërtohet kopsht dhe çdo vit në listën e pritjes janë mbi 200 fëmijë për t’u përkujdesur në kopshtin “E ardhmja jonë”. Përfundimi i kopshtit fillimisht ishte projektuar në 110 milionë denarë, por tani ka arritur çmimin prej 133 milionë denarë dhe ende nuk është funksional”, tha Elizabeta Filiposka nga Shoqata Multimedia pres.

Qytetarët pyetën se kur do të funksionojë kopshti në lagjen Toçilla në Prilep.

“Ne nuk duam që kopshti i ri në lagjen Toçilla të jetë një tjetër “monument” si objektet e tjera të qytetit që nuk janë funksionale. Kërkojmë që të realizohet premtimi dhe fëmijët të përkujdesen”, tha Liliana Gjorgjioska. “Vendimmarrësit në bashkësinë lokale dhe subjektet politike që preferojnë të vijnë në pushtet duhet të ofrojnë projekte reale të cilat mund t’i realizojnë me buxhetin komunal që e kanë në dispozicion”, theksoi Goce Bllazheski.

Në punëtorinë “Mobilizimi i komunitetit për të inicuar ndërtimin e kopshtit në lagjen “Toçilla” Prilep, u përgatitën udhëzime për hartimin e një peticioni online që do të veprojë në pushtetin lokal për zbatimin e këtij premtimi parazgjedhor. Në pyetjet e të pranishmëve iu përgjigj Irena Sterjoska Lokvenec, nënkryetare e komunës, këshilltare dhe kryetare e Komisionit për financim, buxhet dhe zhvillim ekonomik lokal pranë Këshillit të Komunës së Prilepit.

Realizimi i kësaj punëtorie është mundësuar nga projekti “Mbështetja reformave zgjedhore në Maqedoninë e Veriut” i Qeverisë së Zvicrës, i cili zbatohet nga Fondacioni Ndërkombëtar për Sisteme Zgjedhore (IFES), ndërsa grantet administrohen nga Qendra Maqedonase për Bashkëpunim Ndërkombëtar (MCMS).

Продолжи со читање

  • Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij

    Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij nëpër 20 qytete në gjashtë vende të Ballkanit Perëndimor: Kosovë, Bosnje dhe Hercegovinë, Mal të Zi, Shqipëri, Maqedoninë e Veriut dhe Serbi, nga shtatori deri në nëntor të vitit 2025. Ndalesa e parë është në Prizren, Kosovë, më 8 shtator, e ndjekur nga Mitrovica më 9 […]
    The post Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij first appeared on Metamorphosis.

  • RAPORT I BIRC: PERSPEKTIVA E REFORMAVE TË QËNDRUESHME NË KUADËR TË KLASTERIT 3 DHE KLASTERIT 1

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Në këtë kuadër, tashmë nga ekspertët është vënë në dukje se harmonizimi i konceptit evropian, gjegjësisht ligjeve europiane në sistemin arsimor në Maqedoninë e Veriut mbetet një imperative jetik për të krijuar dinamika tjera në arsimin e lartë në drejtim të përmirësimit të cilësisë.
    Klasteri 3 që do të hapet me BE-në e vendos fokusin në konkurrencën dhe rritjen gjithëpërfshirëse. Pikërisht, në sinkron me këtë klaster, shtetet anëtare duhet të kenë kornizën ligjore, administrative dhe financiare  si dhe kapacitetet e nevojshme zbatuese për të siguruar menaxhimin e shëndoshë financiar të programeve të arsimit, trajnimit dhe komunitetit rinor. Për të siguruar përfshirje të plotë dhe të suksesshme në programet kornizë, vendet anëtare duhet të sigurojnë kapacitetet e nevojshme zbatuese në fushën e kërkimit dhe zhvillimit teknologjik, pa anashkaluar stafin adekuat.
    Në këtë kuadër, reformat në fushën e arsimit dhe kërkimit shkencor nuk janë vetëm një përparësi sektoriale, por një domosdoshmëri strategjike që ndërlidhet drejtpërdrejt me cilësinë e kapitalit njerëzor dhe aftësinë e vendit për të ndërtuar një ekonomi të qëndrueshme dhe konkurruese. Klasteri 3 përfshin kapitujt që lidhen me arsimin, kërkimin shkencor dhe kulturën (25 dhe 26), ndërsa Klasteri 1 përqendrohet në sundimin e ligjit, etikën dhe funksionimin demokratik të institucioneve. Të gjitha këto dimensione mbeten me ndikim të drejtpërdrejtë në sistemin arsimor.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU

  • RAPORT I BIRC: ARSIMI NË KRIZË, EKSPERTËT KËRKOJNË DEPOLITIZIM DHE REFORMA TË THELLA

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Pas më shumë se tridhjetë vjetësh nga fillimi i tranzicionit , Maqedonia e Veriut akoma përballet me sfida të thella që lidhen me kalimin nga reforma të bazuara kryesisht në interesat politike afatshkurtra, drejt reformave të qëndrueshme dhe profesionale, të bazuara në ekspertizë. Ky proces është veçanërisht i rëndësishëm në sektorin e arsimit të lartë, ku ndikimet e politizimit dhe mungesa e vazhdimësisë kanë minuar besueshmërinë, cilësinë dhe efikasitetin e sistemit arsimor.
    Ekspertë nga fusha e arsimit kanë vënë në dukje se një nga pengesat kryesore në rrugën drejt reformave substanciale në arsimin e lartë është mungesa e një konsensusi politik të gjerë dhe të qëndrueshëm që mund të mbrojë dhe implementojë strategji afatgjata pa ndërhyrje të politikave ditore. Përvojat rajonale, siç përmendet nga ekspertët modeli i Sllovenisë, tregon se sukseset e reformave strukturore vijnë nga politikat me vazhdimësi, përfshirja e komunitetit akademik dhe mbështetja e institucioneve shtetërore gjatë një periudhe të gjatë kohore.
    Në përputhje me këto nevoja, Maqedonia e Veriut ka bërë hapa konkretë duke themeluar më 6 nëntor 2024 Trupin Nacional Koordinues për Reforma në Arsimin e Lartë, një entitet gjithëpërfshirës që bashkon përfaqësues të institucioneve shtetërore, universiteteve, biznesit dhe shoqërisë civile, me mandatin për të rikthyer cilësinë, standardizimin dhe investimet në shkencë dhe kërkim. Ky trup synon të nisë një reformë strukturore të thellë, duke përgatitur propozime konkrete për përmirësimin e sistemit arsimor gjatë 18 muajve të ardhshëm.
    Megjithatë, sfidat mbeten të mëdha. Raportet e Komisionit Evropian për vitet 2023 dhe 2024, si dhe analizat e organizatave ndërkombëtare si UNDP dhe OECD/SIGMA, evidentojnë mungesën e kapaciteteve teknike dhe njerëzore, politizimin e universiteteve dhe fragmentimin e legjislacionit, si faktorë që pengojnë konsolidimin e reformave në arsimin e lartë. Pa i tejkaluar këto barriera, vënë në pah ekspertët, Maqedonia e Veriut, do të vazhdojë të përballet me sfida në ndërtimin e institucioneve të depolitizuara, të pavarura dhe të përgjegjshme ndaj komunitetit akademik dhe shoqërisë.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU