Lorik idrizi 1536x1024 1 1230x767

RRËFIME URBANE: NDËRGJEGJJA SHOQËRORE DHE KULTURA E PUNËS

Për shkak të mungesës së mundësive për të dalë jashtë vendit, por edhe për shumë rrethana të tjera, bizneset tona ndër vite janë përballur me një grup njerëzish që nuk kanë pasur shumë kërkesa në vendin e punës sepse nuk kanë  pasur rugëdalje. Madje, në shumë kompani mund të thuhet lirisht se është cenuar dinjiteti njerëzor. Por sot kemi një gjeneratë të re që nuk pranon në asnjë mënyrë, madje as në grimcën më të vogël, që të cenohet dinjiteti i tyre. Përkundrazi, ata kanë kërkesa që shpesh perceptohen si “luksoze”  ata duan që puna të jetë një përvojë atraktive, e jo vetëm një mjet mbijetese.

Shkruan: Lorik Idrizi

Nëse bisedon me gjeneratat e reja, tek një pjesë  vëren se ata nuk e kanë çështjen e punësimit në nivel mbijetese, ashtu siç është imponuar kulturorisht në vendet e Ballkanit Perëndimor nga shumë biznese, ku shpesh dëgjohej naracion që u drejtohej punëtorëve: “Unë të ushqej.”
Pjesa interesante është se të rinjtë, nga dimensioni i konceptit të mbijetesës, e kanë kaluar tashmë atë stad të ri  ku mbi gjithçka qëndron ruajtja e dinjitetit njerëzor dhe kërkesa që puna të jetë atraktive dhe kuptimplotë.

Për shkak të mungesës së mundësive për të dalë jashtë vendit, por edhe për shumë rrethana të tjera, bizneset tona ndër vite janë përballur me një grup njerëzish që nuk kanë pasur shumë kërkesa në vendin e punës sepse nuk kanë  pasur rugëdalje. Madje, në shumë kompani mund të thuhet lirisht se është cenuar dinjiteti njerëzor. Por sot kemi një gjeneratë të re që nuk pranon në asnjë mënyrë, madje as në grimcën më të vogël, që të cenohet dinjiteti i tyre. Përkundrazi, ata kanë kërkesa që shpesh perceptohen si “luksoze”  ata duan që puna të jetë një përvojë atraktive, e jo vetëm një mjet mbijetese.

Ky impuls është jashtëzakonisht pozitiv dhe do të ketë një impakt të madh shoqëror. Më në fund, dimensioni i dinjitetit në vendin e punës do të bëhet i pakontestueshëm, dhe do të mund të kalohet në faza të tjera emancipuese, ku kompanitë dhe bizneset do ta manifestojnë realisht atë që quhet përgjegjësi shoqërore.

Edhe qeveria, ndoshta, duhet të krijojë politika që ta nxisin biznesin të ketë më shumë përgjegjësi shoqërore në këtë dimension, duke i stimuluar përmes lehtësirave tatimore apo programeve të ndryshme qeveritare. Kjo është e nevojshme sepse ekziston ende një mungesë vullneti nga shumë biznese që zgjedhin të qëndrojnë apatike ndaj përgjegjësisë shoqërore që e kanë ndaj komunitetit.

Në një bisedë me një mik që jeton në një vend skandinav, ai më tregoi se kompania e tij, përveç pagës, ofron tre vauçerë, një për fitnes, një për teatër dhe një për kinema. Ai pranoi se këta vauçerë janë bërë arsye që ai të krijojë zakone të reja:të shkojë rregullisht në palestër dhe të ndjekë filma bashkë me familjen.

Pra, në këtë kontekst kohor, në shumë vende të botës jo vetëm që ruhet integriteti i plotë i punëtorëve, por edhe stimulohen virtytet njerëzore dhe edukative. Kështu manifestohet përgjegjësia shoqërore sepse nga ai komunitet biznesi funksionon. Dhe jo vetëm kaq: çdo individ që arrin sukses, me automatizëm gjeneron impulse pozitive për shoqërinë, qoftë përmes vauçerëve të tillë, bursave për studentët ekselentë apo mbështetjes së klubeve lokale dhe jetës shoqërore.

 

Teksti është zhvilluar në kuadër të projektit “Përfaqësim për zhvillim gjithëpërfshirës”, i mbështetur financiarisht nga Qeveria e Zvicrës përmes programit Civica Mobilitas.

Përmbajtja e këtij teksti është përgjegjësi e vetme e Forumit për Politika të Arsyeshme, IOHN dhe BIRC dhe në asnjë mënyrë nuk mund të konsiderohet se pasqyron pikëpamjet e Qeverisë së Zvicrës, Civica Mobilitas ose organizatave të saj zbatuese.

This post was originally published on this site

Продолжи со читање

  • Pesë media lokale fituan grante për prodhimin e përmbajtjeve me interes publik

    Qëllimi i këtij aktiviteti nuk është vetëm të ofrojë ndihmë financiare të njëhershme, por të krijojë një mjedis të sigurt dhe strukturë për zhvillimin afatgjatë të mediave të vogla me rëndësi lokale dhe specifike. Mediat lokale janë segmenti më i cenueshëm në peizazhin mediatik, duke u përballur me sfida të shumta krahasuar me mediat e […]
    The post Pesë media lokale fituan grante për prodhimin e përmbajtjeve me interes publik first appeared on Metamorphosis.

  • Transformimi i përgjegjshëm digjital në fokusin e Forumit Kombëtar “Bashkëpunimi midis Qeverisë dhe Shoqërisë Civile”

    Më 26 nëntor (e mërkurë) 2025, në Klubin e Deputetëve në Shkup u mbajt Forumi Kombëtar – Panairi i Organizatave të Shoqërisë Civile: “Bashkëpunimi midis Qeverisë dhe Shoqërisë Civile”, i organizuar nga “Civica Mobilitas” dhe Qeveria e Republikës së Maqedonisë së Veriut. Në forum folën Kryeministri i QeverisëHristijan Mickoski, Sekretari i Përgjithshëm, Igor Janushev dhe […]
    The post Transformimi i përgjegjshëm digjital në fokusin e Forumit Kombëtar “Bashkëpunimi midis Qeverisë dhe Shoqërisë Civile” first appeared on Metamorphosis.

  • Takim i konsorciumit të partnerëve të Programit të Aktivizmit Digjital

    Drejtori Ekzekutiv i Fondacionit Metamorfozis, Bardhyl Jashari, mori pjesë në takimin e konsorciumit të partnerëve të Programit të Aktivizmit Digjital. Takimi u zhvillua në Sarajevë, para mbajtjes së konferencës ndërkombëtare Megafon 2025. Partnerët e programit u mblodhën në Sarajevë për dy ditë rrjetëzimi intensiv, reflektimi dhe planifikimi për të ardhmen. Fokusi i takimit ishte se […]
    The post Takim i konsorciumit të partnerëve të Programit të Aktivizmit Digjital first appeared on Metamorphosis.

  • Organizohet Hakaton për Demokraci Digjitale

    Fondacioni Metamorfozis organizoi një hakaton si pjesë e Javës Ndërkombëtare të Shoqërisë Civile të CIVICUS. Ngjarja u mbajt në Bangkok, Tajlandë, nga 1 deri më 5 nëntor 2025. Pesë ekipet, duke punuar me përkushtim, përfunduan dhe i paraqitën prezantimet e tyre demonstruese. Gjatë disa muajve të ardhshëm, ata do të punojnë në zhvillimin e një […]
    The post Organizohet Hakaton për Demokraci Digjitale first appeared on Metamorphosis.

  • Metamorfozis mori pjesë në punëtorinë CarGrow 2.0 në Manastir

    Më 19 nëntor 2025, në hapësirat e Europe House në Manastir, u mbajt punëtoria lokale CarGrow 2.0, aleancës qytetare që e monitoron dhe e mbështet zbatimin e Agjendës së Reformave dhe Planit të Rritjes. Punëtoria kishte për qëllim të prezantojë rolin e CARGrow 2.0 si një aleancë qytetare për monitorimin e reformave dhe të inkurajonte […]
    The post Metamorfozis mori pjesë në punëtorinë CarGrow 2.0 në Manastir first appeared on Metamorphosis.

  • Ndarjet politike, rrjetet sociale të parregulluara dhe mediat joprofesionale janë mundësues të FIMI gjatë zgjedhjeve

    Nën organizim të Fondacionit “Metamorfozis”, ndërsa në bashkëpunim me International IDEA, sot në Shkup në kuadër të Ditëve të Edukimit Mediatik u prezantua raporti “Mundësuesit dhe nxitësit e FIMI (Ndikime dhe manipulime të huaja të informacionit – Foreign Information Manipulation and Interference) gjatë zgjedhjeve në Maqedoninë e Veriut”. Dokumenti është përgatitur sipas një metodologjie ndërkombëtare […]
    The post Ndarjet politike, rrjetet sociale të parregulluara dhe mediat joprofesionale janë mundësues të FIMI gjatë zgjedhjeve first appeared on Metamorphosis.