Arsimi Rrjet.jpg

FORMOHET RRJETI PËR REFORMA NË ARSIMIN E LARTË

Në kuadër të projektit “Përfaqësim për zhvillim gjithëpërfshirës”, i mbështetur financiarisht nga Qeveria e Zvicrës përmes programit CIVIKA Mobilitas, është formuar një rrjet joformal ekspertësh, i quajtur „KLASTER 3 dhe reformat në arsimin e lartë“.

Forumi për Politika të Arsyeshme (FRP), së bashku me Institutin për Shkenca Sociale dhe Humane – Shkup (ISHSH-S) dhe Institutin Ballkanik për Bashkëpunim Rajonal (BIRC), që e realizojnë këtë projekt, informojnë se Rrjeti do të punojë në përgatitjen e analizave, raporteve monitoruese dhe politikave të propozuara, me fokus në lidhjen ndërsektoriale midis ekonomisë dhe arsimit.

Rrjeti përfaqëson një ndërthurje të përfaqësuesve nga sektorët e arsimit të lartë, shkencës, komunitetit start-up dhe komunitetit sipërmarrës, dhomat e tregtisë, si dhe sektori i kulturës në fushën e industrive kreative, vendimmarrës në sektorët përkatës të politikave të Klasterit 3 për reforma.
Në takimin themelues, anëtarët e rrjetit u pajtuan për nevojën e reformave gjithëpërfshirëse në arsim dhe u angazhuan që në mënyrë vullnetare të mbështesin qëndrimet dhe rekomandimet e sjella brenda rrjetit dhe projektit “Përfaqësim për zhvillim gjithëpërfshirës”, nëse ato janë në përputhje me qëndrimet e tyre.

Gjatë takimit u përcaktuan gjithashtu objektivat e rrjetit, parimet e punës, mënyra e rrjetëzimit dhe e vendimmarrjes. Po ashtu, u miratua edhe rregullorja dhe udhëzimet e punës, me të cilat përcaktohen parimet dhe mënyrat e rrjetëzimit.

Siç informojnë organizatat partnere që e realizojnë projektin “Përfaqësim për zhvillim gjithëpërfshirës”, qëllimi i Rrjetit është avokimi për politika që do të çojnë në harmonizim thelbësor të politikave arsimore dhe shkencore-kërkimore të Maqedonisë së Veriut me parimet e Procesit të Bolonjës.

“Në kuadër të objektivave të Rrjetit janë paraparë hartimi i politikave të propozuara për decentralizimin e sferës akademike, nga përmbajtjet dhe stilet mësimore, deri te eksperimentimi me forma dhe mundësi të internacionalizimit, përmes të drejtës për të njohur dhe mos njohur diplomat dhe për të vendosur kritere të veta për përzgjedhje në tituj. Detaji tekniko-burokratik nuk duhet të jetë mbi thelbin dhe vlerat, dhe këto nuk duhet të sakrifikohen në emër të mekanizmave të menaxhimit që gjithmonë janë subjekt i adaptimit,” thuhet në njoftimin e organizatave.

Gjithashtu, përmes Rrjetit promovohen përkushtimi ndaj vlerës themelore nga e cila ka dalë Procesi i Bolonjës përmes Konventës së Lisbonës për njohjen e diplomave.
“Rrjeti duhet të hartojë politika për lidhjen e të gjitha fushave dhe disiplinave akademike me ekonominë, nga zhvillimi teknologjik deri te kultura si industri kreative, si dhe të ndërtojë lidhje të ngushta midis komunitetit akademik dhe biznesit, ndër të tjera përmes projekteve pilot si iniciativa start-up që dalin nga punëtori apo takime të organizuara nga Rrjeti, e të ngjashme,” informojnë organizatat.

Përndryshe, qëllimi kryesor i projektit “Përfaqësim për zhvillim gjithëpërfshirës” është të kontribuojë në një arsim të lartë më të mirë dhe më cilësor, të integruar thellësisht në rrjedhat ekonomike në shtet dhe jashtë tij, ku kërkimi dhe shkenca do të shndërrohen në sektorin real dhe do të jenë pjesë e pandashme e ndërtimit të politikave publike në shtet, ku të rinjtë studentë të suksesshëm do të gjejnë strehë të sigurt akademiko-ekonomike, dhe në këtë mënyrë të ulet largimi i trurit.

Teksti është zhvilluar në kuadër të projektit “Përfaqësim për zhvillim gjithëpërfshirës”, i mbështetur financiarisht nga Qeveria e Zvicrës përmes programit Civica Mobilitas.

Përmbajtja e këtij teksti është përgjegjësi e vetme e Forumit për Politika të Arsyeshme, IOHN dhe BIRC dhe në asnjë mënyrë nuk mund të konsiderohet se pasqyron pikëpamjet e Qeverisë së Zvicrës, Civica Mobilitas ose organizatave të saj zbatuese.

This post was originally published on this site

Продолжи со читање

  • Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij

    Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij nëpër 20 qytete në gjashtë vende të Ballkanit Perëndimor: Kosovë, Bosnje dhe Hercegovinë, Mal të Zi, Shqipëri, Maqedoninë e Veriut dhe Serbi, nga shtatori deri në nëntor të vitit 2025. Ndalesa e parë është në Prizren, Kosovë, më 8 shtator, e ndjekur nga Mitrovica më 9 […]
    The post Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij first appeared on Metamorphosis.

  • RAPORT I BIRC: PERSPEKTIVA E REFORMAVE TË QËNDRUESHME NË KUADËR TË KLASTERIT 3 DHE KLASTERIT 1

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Në këtë kuadër, tashmë nga ekspertët është vënë në dukje se harmonizimi i konceptit evropian, gjegjësisht ligjeve europiane në sistemin arsimor në Maqedoninë e Veriut mbetet një imperative jetik për të krijuar dinamika tjera në arsimin e lartë në drejtim të përmirësimit të cilësisë.
    Klasteri 3 që do të hapet me BE-në e vendos fokusin në konkurrencën dhe rritjen gjithëpërfshirëse. Pikërisht, në sinkron me këtë klaster, shtetet anëtare duhet të kenë kornizën ligjore, administrative dhe financiare  si dhe kapacitetet e nevojshme zbatuese për të siguruar menaxhimin e shëndoshë financiar të programeve të arsimit, trajnimit dhe komunitetit rinor. Për të siguruar përfshirje të plotë dhe të suksesshme në programet kornizë, vendet anëtare duhet të sigurojnë kapacitetet e nevojshme zbatuese në fushën e kërkimit dhe zhvillimit teknologjik, pa anashkaluar stafin adekuat.
    Në këtë kuadër, reformat në fushën e arsimit dhe kërkimit shkencor nuk janë vetëm një përparësi sektoriale, por një domosdoshmëri strategjike që ndërlidhet drejtpërdrejt me cilësinë e kapitalit njerëzor dhe aftësinë e vendit për të ndërtuar një ekonomi të qëndrueshme dhe konkurruese. Klasteri 3 përfshin kapitujt që lidhen me arsimin, kërkimin shkencor dhe kulturën (25 dhe 26), ndërsa Klasteri 1 përqendrohet në sundimin e ligjit, etikën dhe funksionimin demokratik të institucioneve. Të gjitha këto dimensione mbeten me ndikim të drejtpërdrejtë në sistemin arsimor.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU

  • RAPORT I BIRC: ARSIMI NË KRIZË, EKSPERTËT KËRKOJNË DEPOLITIZIM DHE REFORMA TË THELLA

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Pas më shumë se tridhjetë vjetësh nga fillimi i tranzicionit , Maqedonia e Veriut akoma përballet me sfida të thella që lidhen me kalimin nga reforma të bazuara kryesisht në interesat politike afatshkurtra, drejt reformave të qëndrueshme dhe profesionale, të bazuara në ekspertizë. Ky proces është veçanërisht i rëndësishëm në sektorin e arsimit të lartë, ku ndikimet e politizimit dhe mungesa e vazhdimësisë kanë minuar besueshmërinë, cilësinë dhe efikasitetin e sistemit arsimor.
    Ekspertë nga fusha e arsimit kanë vënë në dukje se një nga pengesat kryesore në rrugën drejt reformave substanciale në arsimin e lartë është mungesa e një konsensusi politik të gjerë dhe të qëndrueshëm që mund të mbrojë dhe implementojë strategji afatgjata pa ndërhyrje të politikave ditore. Përvojat rajonale, siç përmendet nga ekspertët modeli i Sllovenisë, tregon se sukseset e reformave strukturore vijnë nga politikat me vazhdimësi, përfshirja e komunitetit akademik dhe mbështetja e institucioneve shtetërore gjatë një periudhe të gjatë kohore.
    Në përputhje me këto nevoja, Maqedonia e Veriut ka bërë hapa konkretë duke themeluar më 6 nëntor 2024 Trupin Nacional Koordinues për Reforma në Arsimin e Lartë, një entitet gjithëpërfshirës që bashkon përfaqësues të institucioneve shtetërore, universiteteve, biznesit dhe shoqërisë civile, me mandatin për të rikthyer cilësinë, standardizimin dhe investimet në shkencë dhe kërkim. Ky trup synon të nisë një reformë strukturore të thellë, duke përgatitur propozime konkrete për përmirësimin e sistemit arsimor gjatë 18 muajve të ardhshëm.
    Megjithatë, sfidat mbeten të mëdha. Raportet e Komisionit Evropian për vitet 2023 dhe 2024, si dhe analizat e organizatave ndërkombëtare si UNDP dhe OECD/SIGMA, evidentojnë mungesën e kapaciteteve teknike dhe njerëzore, politizimin e universiteteve dhe fragmentimin e legjislacionit, si faktorë që pengojnë konsolidimin e reformave në arsimin e lartë. Pa i tejkaluar këto barriera, vënë në pah ekspertët, Maqedonia e Veriut, do të vazhdojë të përballet me sfida në ndërtimin e institucioneve të depolitizuara, të pavarura dhe të përgjegjshme ndaj komunitetit akademik dhe shoqërisë.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU