Forumi Tematik.jpg.pagespeed.ce.nqvshmixg5.jpg

Indeksi i Hapjes së Vetëqeverisjes Lokale: Komuna më e hapur është Manastiri, më e mbyllura ajo e Sopishtes

Në Maqedoninë e Veriut, komuna më e hapur është Manastiri, ndërsa më e mbyllura është ajo e Sopishtes. Diferenca mes këtyre dy komunave është serioze dhe arrin në 60 përqind. Nuk duhet të jetë kështu, sepse çdo komunë ka të njëjtat përgjegjësi ndaj qytetarëve të saj dhe çdo qytetar ka të drejtën e qasjes në informata dhe shërbime. Këtë e tregojnë rezultatet më të fundit të Indeksit të Hapjes së Pushtetit Lokal për vitin 2024, të cilat u prezantuan sot në Qendrën e Burimeve Qytetare, organizuar nga Fondacioni Metamorfozis, Koalicioni Rural dhe Qendra për Inovacion Social Blink 42-21, transmeton Portalb.mk.

Në forumin tematik “Komuniteti i angazhuar për rezistencën ndaj korrupsionit”, në sallën e mbushur plot u diskutua për praktikat e mira dhe sfidat për vetëqeverisje lokale më transparente, me qëllim rritjen e besimit të qytetarëve dhe çrrënjosjen e korrupsionit.

Fjalë përshëndetëse dhe rasti në këtë ngjarje mbajtën Aleksandar Krzhalovski, udhëheqës i ekipit kombëtar të Programit Civica Mobilitas dhe drejtor i Qendrës për Bashkëpunim Ndërkombëtar, si dhe Bardhyl Jashari, drejtor ekzekutiv i Fondacionit Metamorfozis. Rezultatet e indeksit të hapjes së vetëqeverisjes lokale i prezantuan Mila Josifovska Danilovska, menaxhere e programit në Fondacionin për Internet dhe Shoqëri Metamorfozis, Liliana Jonoski, drejtoreshë e Koalicionit Rural dhe Toni Konjanovski, kryetar i komunës së Manastirit.

“Analiza ka treguar se komunat më të hapura janë Manastiri me 67 përqind, Dellçeva me 66, Demir Hisar me 64, Velesi me 60, Vallandova me 59 përqind, ndërsa më të mbyllura janë komunat Sopishte, Studeniçan, Krivogashtani, Rosoman, Shuto Orizar. Po të vendosni krah për krah komunën më të hapur dhe më të mbyllur, do të shihni se ka një diferencë serioze prej 60 përqind. Nuk duhet të jetë kështu, sepse çdo komunë ka të njëjtat përgjegjësi ndaj qytetarëve, secila prej tyre ka të drejtë të ketë qasje në informata dhe shërbime që ndikojnë në jetën e tyre”, tha Mila Josifovska Danilovska.

Forumi mbahet në kuadër të projektit “Transformimi digjital në nivel lokal (DIGILOK) – Komuniteti i angazhuar për rezistencë ndaj korrupsionit”, i financuar nga Qeveria e Zvicrës përmes Civica Mobilitas.

Forumi Tematik, foto nga fondacioni Metamorfozis
Forumi Tematik, foto nga fondacioni Metamorfozis

Hapja e komunave matet përmes katër parametrave: transparencë, ndërgjegjësim, qasje dhe integritet. Pra, komunat më transparente sipas Indeksit të Hapjes për vitin 2024 janë Berova, Velesi, Vallandova, Dellçeva, Manastiri, ndërsa më jotransparente është komuna e Sopishtës. Parë përmes parimit të vetëdijes, që i referohet cilësisë së planifikimit, programimit, monitorimit dhe vlerësimit të politikave lokale, komuna më e vetëdijshme është Gjevgjelia. Rreth 20 komuna nuk publikojnë asnjë informacion që identifikohet me zonën e “ndërgjegjësimit”.

“Ajo që është e rëndësishme është ofrimi i qasjes të dukshëm në shërbime, së bashku me kontaktet që do të jenë të dobishme për qytetarët, në mënyrë që ata të informohen se ku të marrin ndihmë kur përdorin një shërbim. Mjet i rëndësishëm janë edhe zyrat për kontakt me qytetarët, si dhe mjetet elektronike, informatori, profilet zyrtare të mediave sociale të komunës”, shtoi Josifovska Danilovska.

Drejtori i Metamorfozës, fondacion i cili këtë vit feston 20 vjetorin e ekzistencës, Bardhyl Jashari, theksoi se promovimi i digjitalizimit dhe vënia në përdorim e tij për përmirësimin e cilësisë së jetës së qytetarëve janë pika qendrore dhe fokusi i të gjitha aktiviteteve të organizatës.

Jashari tha se për një transformim digjital të suksesshëm, përfitimet e tij duhet të jenë në dispozicion të qytetarëve. Ai shpjegoi se pikërisht kjo është arsyeja pse Metamorfozis e filloi këtë projekt.

“Me ndihmën e Indeksit të Hapjes, ne luftojmë kundër korrupsionit duke siguruar që qytetarët të kenë pasqyrë të plotë në punën e komunave” tha ai.

“Në këto 20 vite kemi punuar në ngritjen e kapaciteteve të institucioneve dhe organizatave shtetërore, kemi bërë shumë analiza të shërbimeve elektronike që janë në dispozicion në vendin tonë. Nevojat e qytetarëve shpesh neglizhohen, pikërisht për këtë arsye duhet t’i bëjmë të prekshme përfitimet e transformimit digjital. Digjitalizimi kontribuon në uljen e korrupsionit, por nuk është qëllim në vetvete, por është pjesë e një vizioni tjetër dhe mund të ndihmojë në mënyrë domethënëse, tha drejtori Jashari.

Kryetari i komunës së Manastirit, për të cilin analizat treguan se është më i hapuri, Toni Konjanovski, theksoi se pavarësisht politikave të larta, megjithatë ajo që i prek qytetarët është pikërisht vetëqeverisja lokale.

“Fakti që jemi komuna më e hapur është një nxitje që ne të jemi edhe më të mirë. Ne do të studiojmë me shumë seriozitet analizën që keni paraqitur për t’u përmirësuar. Ne kemi obligim që vetëqeverisjen lokale ta bëjmë transparente dhe të përgjegjshme. Është nder dhe krenari të punosh për vetëqeverisjen lokale, të jetë e hapur, e qasshme për qytetarët. Përmes meje dhe karakterit tim ata shohin transparencë, disponueshmëri”, tha Konjanovski, i cili theksoi se bashkëpunimi me organizatat e shoqërisë civile është thelbësor për adresimin e nevojave të qytetarëve.

Milan Tançeski, drejtor i Qendrës për Inovacione Sociale Blink 42-21, si dhe Dragan Ananiev, sekretar i Komunës së Koçanit, folën për transformimin digjital në nivel lokal, si dhe për mjetin digjital mZaednica (mKomuniteti).

Qëllimi i forumit tematik është të theksohet rëndësia e përfshirjes së të gjitha segmenteve të shoqërisë në luftën kundër korrupsionit në nivel lokal. Kjo e potencon pjesëmarrjen e të gjitha palëve të interesuara, duke i përfshirë edhe grupet e margjinalizuara, duke siguruar që zëri i tyre të dëgjohet dhe të merren parasysh perspektivat e tyre. Nëpërmjet forumit, synimi ynë është të inkurajojmë veprimin kundër korrupsionit, duke bashkuar përfaqësuesit e vetëqeverisjes lokale, organizatat e shoqërisë civile, aktivistët, ekspertët, qytetarët dhe mediat në një luftë të përbashkët të bazuar në gjithëpërfshirje dhe bashkëpunim.

Projekti “Transformimi digjital në nivel lokal (DIGILOK) – Komuniteti i përfshirë për rezistencë ndaj korrupsionit” është projekt i Fondacionit për Internet dhe Shoqëri “Metamorfozis” nga Shkupi, i cili realizohet në partneritet me “Koalicionin Rural” nga Kërçova dhe Qendrën për Inovacione Sociale “BLINK 42-2” nga Shkupi. Projekti mbështetet financiarisht nga Qeveria e Zvicrës përmes Civica Mobilitas. Projekti mbështet përfshirjen aktive të komunitetit në ndërtimin e rezistencës së fortë ndaj korrupsionit në nivel lokal. Kur komuniteti monitoron në mënyrë proaktive dhe kërkon përgjegjësi nga autoritetet lokale, ai krijon një ekosistem të fortë që e redukton korrupsionin. Kështu kultivohet një kulturë transparence dhe përgjegjësie, e cila e parandalon avancimin e praktikave korruptive dhe kontribuon për një qeverisje më të drejtë lokale.

Link deri tekst origjinalit: Indeksi i Hapjes së Vetëqeverisjes Lokale: Komuna më e hapur është Manastiri, më e mbyllura ajo e Sopishtes – Portalb

This post was originally published on this site

Продолжи со читање

  • Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij

    Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij nëpër 20 qytete në gjashtë vende të Ballkanit Perëndimor: Kosovë, Bosnje dhe Hercegovinë, Mal të Zi, Shqipëri, Maqedoninë e Veriut dhe Serbi, nga shtatori deri në nëntor të vitit 2025. Ndalesa e parë është në Prizren, Kosovë, më 8 shtator, e ndjekur nga Mitrovica më 9 […]
    The post Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij first appeared on Metamorphosis.

  • RAPORT I BIRC: PERSPEKTIVA E REFORMAVE TË QËNDRUESHME NË KUADËR TË KLASTERIT 3 DHE KLASTERIT 1

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Në këtë kuadër, tashmë nga ekspertët është vënë në dukje se harmonizimi i konceptit evropian, gjegjësisht ligjeve europiane në sistemin arsimor në Maqedoninë e Veriut mbetet një imperative jetik për të krijuar dinamika tjera në arsimin e lartë në drejtim të përmirësimit të cilësisë.
    Klasteri 3 që do të hapet me BE-në e vendos fokusin në konkurrencën dhe rritjen gjithëpërfshirëse. Pikërisht, në sinkron me këtë klaster, shtetet anëtare duhet të kenë kornizën ligjore, administrative dhe financiare  si dhe kapacitetet e nevojshme zbatuese për të siguruar menaxhimin e shëndoshë financiar të programeve të arsimit, trajnimit dhe komunitetit rinor. Për të siguruar përfshirje të plotë dhe të suksesshme në programet kornizë, vendet anëtare duhet të sigurojnë kapacitetet e nevojshme zbatuese në fushën e kërkimit dhe zhvillimit teknologjik, pa anashkaluar stafin adekuat.
    Në këtë kuadër, reformat në fushën e arsimit dhe kërkimit shkencor nuk janë vetëm një përparësi sektoriale, por një domosdoshmëri strategjike që ndërlidhet drejtpërdrejt me cilësinë e kapitalit njerëzor dhe aftësinë e vendit për të ndërtuar një ekonomi të qëndrueshme dhe konkurruese. Klasteri 3 përfshin kapitujt që lidhen me arsimin, kërkimin shkencor dhe kulturën (25 dhe 26), ndërsa Klasteri 1 përqendrohet në sundimin e ligjit, etikën dhe funksionimin demokratik të institucioneve. Të gjitha këto dimensione mbeten me ndikim të drejtpërdrejtë në sistemin arsimor.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU

  • RAPORT I BIRC: ARSIMI NË KRIZË, EKSPERTËT KËRKOJNË DEPOLITIZIM DHE REFORMA TË THELLA

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Pas më shumë se tridhjetë vjetësh nga fillimi i tranzicionit , Maqedonia e Veriut akoma përballet me sfida të thella që lidhen me kalimin nga reforma të bazuara kryesisht në interesat politike afatshkurtra, drejt reformave të qëndrueshme dhe profesionale, të bazuara në ekspertizë. Ky proces është veçanërisht i rëndësishëm në sektorin e arsimit të lartë, ku ndikimet e politizimit dhe mungesa e vazhdimësisë kanë minuar besueshmërinë, cilësinë dhe efikasitetin e sistemit arsimor.
    Ekspertë nga fusha e arsimit kanë vënë në dukje se një nga pengesat kryesore në rrugën drejt reformave substanciale në arsimin e lartë është mungesa e një konsensusi politik të gjerë dhe të qëndrueshëm që mund të mbrojë dhe implementojë strategji afatgjata pa ndërhyrje të politikave ditore. Përvojat rajonale, siç përmendet nga ekspertët modeli i Sllovenisë, tregon se sukseset e reformave strukturore vijnë nga politikat me vazhdimësi, përfshirja e komunitetit akademik dhe mbështetja e institucioneve shtetërore gjatë një periudhe të gjatë kohore.
    Në përputhje me këto nevoja, Maqedonia e Veriut ka bërë hapa konkretë duke themeluar më 6 nëntor 2024 Trupin Nacional Koordinues për Reforma në Arsimin e Lartë, një entitet gjithëpërfshirës që bashkon përfaqësues të institucioneve shtetërore, universiteteve, biznesit dhe shoqërisë civile, me mandatin për të rikthyer cilësinë, standardizimin dhe investimet në shkencë dhe kërkim. Ky trup synon të nisë një reformë strukturore të thellë, duke përgatitur propozime konkrete për përmirësimin e sistemit arsimor gjatë 18 muajve të ardhshëm.
    Megjithatë, sfidat mbeten të mëdha. Raportet e Komisionit Evropian për vitet 2023 dhe 2024, si dhe analizat e organizatave ndërkombëtare si UNDP dhe OECD/SIGMA, evidentojnë mungesën e kapaciteteve teknike dhe njerëzore, politizimin e universiteteve dhe fragmentimin e legjislacionit, si faktorë që pengojnë konsolidimin e reformave në arsimin e lartë. Pa i tejkaluar këto barriera, vënë në pah ekspertët, Maqedonia e Veriut, do të vazhdojë të përballet me sfida në ndërtimin e institucioneve të depolitizuara, të pavarura dhe të përgjegjshme ndaj komunitetit akademik dhe shoqërisë.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU