ЕПИ

Pandemia përkeqëson sfidat me të cilat përballet shoqëria civile

Organizatat e shoqërisë civile në të gjithë BE -në ofrojnë shërbime, angazhohen në komunitete, rrisin ndërgjegjësimin, avokojnë në emër të të tjerëve dhe mbajnë përgjegjësi nga autoritetet. Por ata përballen me kërcënime, sulme, shkurtime fondesh dhe kufizime joproporcionale. Këto janë vetëm disa nga sfidat me të cilat përballen organizatat e shoqërisë civile të të drejtave të njeriut në disa pjesë të BE -së, dhe pandemia e COVID-19 ka përkeqësuar kushtet e tyre të punës, thekson raporti i ri i Agjencionit të BE -së për të Drejtat Themelore (FRA). FRA u bën thirrje politikëbërësve që të nxisin një mjedis pune më të favorshëm për shoqërinë civile, duke ndihmuar në realizimin e të gjitha të drejtave të njeriut për të gjithë.

Një shoqëri civile e fortë dhe e shëndetshme është burimi i jetës së demokracive tona. Megjithatë, në disa vende, organizatat e shoqërisë civile janë nën presion të madh, “tha drejtori i FRA Michael O’Flaherty. “Ndërsa ka disa filizë të gjelbër të shpresës, BE dhe vendet e BE-së duhet të mbështesin organizatat e shoqërisë civile kudo, në mënyrë që ata të përmbushin rolin e tyre jetësor dhe të mbrojnë të drejtat tona themelore.”

Raporti i FRA “Mbrojtja e hapësirës qytetare në BE” hedh dritë mbi sfidat me të cilat përballet shoqëria civile në të gjithë BE-në. Një konsultim online me mbi 400 organizata të shoqërisë civile për të drejtat e njeriut të kryera për raportin zbulon:

Kushte më të këqija – mbi gjysma e organizatave të shoqërisë civile (57%) thonë se kushtet për punën e tyre u përkeqësuan në vitin 2020;

Kërcënimet dhe sulmet – 40% kanë marrë kërcënime verbale në internet, një e treta (33%) kanë raportuar fushata shpifjeje kundër organizatës së tyre dhe 10% kanë përjetuar ngacmime ligjore;

Liri e kufizuar – shumë raportojnë vështirësi në ushtrimin e të drejtave të tyre për lirinë e tubimit (29%), për lirinë e shprehjes (25%) dhe lirinë e bashkimit (18%);

Mungesa e financimit – mbi gjysma (60%) kanë vështirësi në gjetjen e fondeve për punën e tyre;

Përfshirje e kufizuar – pothuajse gjysmës (46%) u mungon informacioni i duhur për t’u përfshirë në vendimmarrje dhe konsultime publike.

Por raporti gjithashtu nxjerr në pah zhvillimet pozitive dhe praktikat premtuese. Këto përfshijnë autoritetet që pranojnë publikisht rëndësinë e punës së shoqërisë civile, përfshirjen e plotë të shoqërisë civile në zhvillimin e politikave ose zvogëlimin e burokracisë për regjistrimin e OJQ -ve.

Duke u bazuar në këta shembuj pozitiv, FRA inkurajon BE -në dhe vendet e BE -së që të:

Monitorojnë zhvillimet – të mbahen shënim sfidat e shoqërisë civile dhe të gjehen mënyra për t’iu përgjigjur shpejt kundër kufizimeve;

Mbrojnë të drejtat – të sigurojnë që ligjet e BE -së dhe ato kombëtare të forcojnë të drejtën për lirinë e shprehjes, tubimit dhe shoqërimit;

Sigurojnë  financa – adresimi i nevojave të shoqërisë civile në financimin e BE -së dhe heqja e pengesave të financimit;

Inkurajojnë dialog – të mbështesin dialog të hapur, transparent dhe të rregullt midis politikëbërësve dhe shoqëria civile në BE, në nivel kombëtar dhe lokal;

Mbrojnë shoqërinë civile – të sigurojnë mbrojtje efektive kundër sulmeve dhe ngacmimeve administrative.

Ky raport bazohet në dëshmitë e mbledhura nga rrjeti kërkimor i Agjencisë në vitin 2020, dy konsultime online me organizatat e shoqërisë civile dhe hulumtimet në tavolinë. Ai bazohet në raportin e FRA të vitit 2018 mbi sfidat e shoqërisë civile.

Продолжи со читање

  • Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij

    Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij nëpër 20 qytete në gjashtë vende të Ballkanit Perëndimor: Kosovë, Bosnje dhe Hercegovinë, Mal të Zi, Shqipëri, Maqedoninë e Veriut dhe Serbi, nga shtatori deri në nëntor të vitit 2025. Ndalesa e parë është në Prizren, Kosovë, më 8 shtator, e ndjekur nga Mitrovica më 9 […]
    The post Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij first appeared on Metamorphosis.

  • RAPORT I BIRC: PERSPEKTIVA E REFORMAVE TË QËNDRUESHME NË KUADËR TË KLASTERIT 3 DHE KLASTERIT 1

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Në këtë kuadër, tashmë nga ekspertët është vënë në dukje se harmonizimi i konceptit evropian, gjegjësisht ligjeve europiane në sistemin arsimor në Maqedoninë e Veriut mbetet një imperative jetik për të krijuar dinamika tjera në arsimin e lartë në drejtim të përmirësimit të cilësisë.
    Klasteri 3 që do të hapet me BE-në e vendos fokusin në konkurrencën dhe rritjen gjithëpërfshirëse. Pikërisht, në sinkron me këtë klaster, shtetet anëtare duhet të kenë kornizën ligjore, administrative dhe financiare  si dhe kapacitetet e nevojshme zbatuese për të siguruar menaxhimin e shëndoshë financiar të programeve të arsimit, trajnimit dhe komunitetit rinor. Për të siguruar përfshirje të plotë dhe të suksesshme në programet kornizë, vendet anëtare duhet të sigurojnë kapacitetet e nevojshme zbatuese në fushën e kërkimit dhe zhvillimit teknologjik, pa anashkaluar stafin adekuat.
    Në këtë kuadër, reformat në fushën e arsimit dhe kërkimit shkencor nuk janë vetëm një përparësi sektoriale, por një domosdoshmëri strategjike që ndërlidhet drejtpërdrejt me cilësinë e kapitalit njerëzor dhe aftësinë e vendit për të ndërtuar një ekonomi të qëndrueshme dhe konkurruese. Klasteri 3 përfshin kapitujt që lidhen me arsimin, kërkimin shkencor dhe kulturën (25 dhe 26), ndërsa Klasteri 1 përqendrohet në sundimin e ligjit, etikën dhe funksionimin demokratik të institucioneve. Të gjitha këto dimensione mbeten me ndikim të drejtpërdrejtë në sistemin arsimor.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU

  • RAPORT I BIRC: ARSIMI NË KRIZË, EKSPERTËT KËRKOJNË DEPOLITIZIM DHE REFORMA TË THELLA

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Pas më shumë se tridhjetë vjetësh nga fillimi i tranzicionit , Maqedonia e Veriut akoma përballet me sfida të thella që lidhen me kalimin nga reforma të bazuara kryesisht në interesat politike afatshkurtra, drejt reformave të qëndrueshme dhe profesionale, të bazuara në ekspertizë. Ky proces është veçanërisht i rëndësishëm në sektorin e arsimit të lartë, ku ndikimet e politizimit dhe mungesa e vazhdimësisë kanë minuar besueshmërinë, cilësinë dhe efikasitetin e sistemit arsimor.
    Ekspertë nga fusha e arsimit kanë vënë në dukje se një nga pengesat kryesore në rrugën drejt reformave substanciale në arsimin e lartë është mungesa e një konsensusi politik të gjerë dhe të qëndrueshëm që mund të mbrojë dhe implementojë strategji afatgjata pa ndërhyrje të politikave ditore. Përvojat rajonale, siç përmendet nga ekspertët modeli i Sllovenisë, tregon se sukseset e reformave strukturore vijnë nga politikat me vazhdimësi, përfshirja e komunitetit akademik dhe mbështetja e institucioneve shtetërore gjatë një periudhe të gjatë kohore.
    Në përputhje me këto nevoja, Maqedonia e Veriut ka bërë hapa konkretë duke themeluar më 6 nëntor 2024 Trupin Nacional Koordinues për Reforma në Arsimin e Lartë, një entitet gjithëpërfshirës që bashkon përfaqësues të institucioneve shtetërore, universiteteve, biznesit dhe shoqërisë civile, me mandatin për të rikthyer cilësinë, standardizimin dhe investimet në shkencë dhe kërkim. Ky trup synon të nisë një reformë strukturore të thellë, duke përgatitur propozime konkrete për përmirësimin e sistemit arsimor gjatë 18 muajve të ardhshëm.
    Megjithatë, sfidat mbeten të mëdha. Raportet e Komisionit Evropian për vitet 2023 dhe 2024, si dhe analizat e organizatave ndërkombëtare si UNDP dhe OECD/SIGMA, evidentojnë mungesën e kapaciteteve teknike dhe njerëzore, politizimin e universiteteve dhe fragmentimin e legjislacionit, si faktorë që pengojnë konsolidimin e reformave në arsimin e lartë. Pa i tejkaluar këto barriera, vënë në pah ekspertët, Maqedonia e Veriut, do të vazhdojë të përballet me sfida në ndërtimin e institucioneve të depolitizuara, të pavarura dhe të përgjegjshme ndaj komunitetit akademik dhe shoqërisë.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU