Konferencë: historia mund edhe të afrojë

Konferencë: Historia mund edhe të afrojë

Konferenca “Historia mund edhe të afrojë” është ngjarje përfundimtare në kuadër të projektit “Interpretimi i historisë së përbashkët së kohës bashkëkohore”. Kjo ngjarje, edhe pse aktivitet përfundimtar, në fakt është i pari në kuadër të këtij projekti që u realizua fizikisht dhe në vend të hapur. Me 27 maj 2021, në parkun e Qendrës Kulturore Rinore në Shkup, u takuam me mësimdhënësit dhe mësimdhënëset nga grupi i projektit, por gjithashtu edhe me përfaqësues të organizatave qytetare, përkrahësve dhe institucioneve të vendit.

Kjo konferencë afroi njerëz të ndryshëm, ke jashtëzakonisht inspirative dhe përfshiu aspekte të ndryshme përmes të cilave e interpretojmë historinë. Ngjarja ishte e ndarë në tre blloqe me hapësirë për pyetje, përgjigje dhe diskutim.

“Historia në njëmbëdhjetë citate” ishte fjalimi i Petush Toines, i cili në mënyrë shumë inspirative e sfidoi publikun dhe të pranishmit të mendojnë për disa pyetje: a është me të vërtet Holokausti temë e rëndë për të u përpunuar, përse historia që nga pavarësia e shtetit deri sot nuk ekziston, a nuk ka asgjë për 2001-shin, dhe pse ndodh që asgjë nuk është ndryshuar në programin e historisë që nga viti 2005?

“Për të ardhur këtu, ka paraprirë në proces i gjatë pune… përmes programit gjerman Shërbimi paqësor civil (Ziviler Friedensdienst) punojmë me Aksionin Paqësor që nga viti 2008. Për mua, kjo është mozaik. Tash ju drejtohem juve: ju gjithnjë keni dikë pran jush që do të mundohet, ky proces është i bërë sipas nevojave tuaja, dikë që do të sigurohet se zëri juaj të dëgjohet. Ne jemi këtu të ju japim dorën dhe bashkërisht ta planifikojmë atë” – tha Benjamin Blekner, koordinatori regjional për Ballkanin perëndimor, Kurve Wustrow, Qendra për trajnim dhe lidhje për aksion të padhunshëm.

Në bllokun e dytë nga konferenca u prezantuan arritjet e projektit. Ashtu, profesorët dhe profesoreshat e kyçur në projekt folën për procesin e ndërtimit të kapaciteteve, takimet për dialog dhe krijimin e praktikumit për realizim të aktiviteteve jashtë mësimorë për lëndën e historisë. Aktivitetet jashtë mësimore u realizuan në grupe të përziera etnike nga nxënës dhe nxënëse në bashkëpunim me nga 3 apo 4 shkolla. U përfshinë shkolla fillore dhe të mesme në 4 grupe, të cilat punuan në këto tema: Politika është e gjinisë femërore, Gratë në Maqedoni – gra heroina, Edhe ata janë heronjtë e tanë (mendohet për reprezentacionin e futbollit), dhe Kalendari multikulturor. Në këtë bllok u prezantuan edhe gjetjet nga analiza e librave të historisë.

Në bllokun e tretë të konferencës patëm mysafirë nga shtete të Bashkimit Evropian. Përvojat nga Letonia (BE) – si deri te ligjërimi bashkëkohor i historisë? – për këtë foli Laura Laumberga – Nikollova, profesoreshë e historisë. Stiven Stigerst, drejtori i EUROCLIO foli për temën: Interpretimi i historisë në shekullin 21 – sfidat e kuadrit arsimor dhe leksionet e mësuara.

E gjitha ngjarja është në youtube kanalin e Aksionit Paqësor https://www.youtube.com/watch?v=pHI-0lrNPvQ

Për këtë konferencë interes treguan dy kanale televizive. 24 Vesti, ku në emisionin e mëngjesit ishte mysafir punëtori paqësor Goran Taleski nga Aksioni Paqësor, ndërsa deklarata nga mësimdhënës dhe nga AMHM morën TV Sitel.

Продолжи со читање

  • Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij

    Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij nëpër 20 qytete në gjashtë vende të Ballkanit Perëndimor: Kosovë, Bosnje dhe Hercegovinë, Mal të Zi, Shqipëri, Maqedoninë e Veriut dhe Serbi, nga shtatori deri në nëntor të vitit 2025. Ndalesa e parë është në Prizren, Kosovë, më 8 shtator, e ndjekur nga Mitrovica më 9 […]
    The post Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij first appeared on Metamorphosis.

  • RAPORT I BIRC: PERSPEKTIVA E REFORMAVE TË QËNDRUESHME NË KUADËR TË KLASTERIT 3 DHE KLASTERIT 1

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Në këtë kuadër, tashmë nga ekspertët është vënë në dukje se harmonizimi i konceptit evropian, gjegjësisht ligjeve europiane në sistemin arsimor në Maqedoninë e Veriut mbetet një imperative jetik për të krijuar dinamika tjera në arsimin e lartë në drejtim të përmirësimit të cilësisë.
    Klasteri 3 që do të hapet me BE-në e vendos fokusin në konkurrencën dhe rritjen gjithëpërfshirëse. Pikërisht, në sinkron me këtë klaster, shtetet anëtare duhet të kenë kornizën ligjore, administrative dhe financiare  si dhe kapacitetet e nevojshme zbatuese për të siguruar menaxhimin e shëndoshë financiar të programeve të arsimit, trajnimit dhe komunitetit rinor. Për të siguruar përfshirje të plotë dhe të suksesshme në programet kornizë, vendet anëtare duhet të sigurojnë kapacitetet e nevojshme zbatuese në fushën e kërkimit dhe zhvillimit teknologjik, pa anashkaluar stafin adekuat.
    Në këtë kuadër, reformat në fushën e arsimit dhe kërkimit shkencor nuk janë vetëm një përparësi sektoriale, por një domosdoshmëri strategjike që ndërlidhet drejtpërdrejt me cilësinë e kapitalit njerëzor dhe aftësinë e vendit për të ndërtuar një ekonomi të qëndrueshme dhe konkurruese. Klasteri 3 përfshin kapitujt që lidhen me arsimin, kërkimin shkencor dhe kulturën (25 dhe 26), ndërsa Klasteri 1 përqendrohet në sundimin e ligjit, etikën dhe funksionimin demokratik të institucioneve. Të gjitha këto dimensione mbeten me ndikim të drejtpërdrejtë në sistemin arsimor.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU

  • RAPORT I BIRC: ARSIMI NË KRIZË, EKSPERTËT KËRKOJNË DEPOLITIZIM DHE REFORMA TË THELLA

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Pas më shumë se tridhjetë vjetësh nga fillimi i tranzicionit , Maqedonia e Veriut akoma përballet me sfida të thella që lidhen me kalimin nga reforma të bazuara kryesisht në interesat politike afatshkurtra, drejt reformave të qëndrueshme dhe profesionale, të bazuara në ekspertizë. Ky proces është veçanërisht i rëndësishëm në sektorin e arsimit të lartë, ku ndikimet e politizimit dhe mungesa e vazhdimësisë kanë minuar besueshmërinë, cilësinë dhe efikasitetin e sistemit arsimor.
    Ekspertë nga fusha e arsimit kanë vënë në dukje se një nga pengesat kryesore në rrugën drejt reformave substanciale në arsimin e lartë është mungesa e një konsensusi politik të gjerë dhe të qëndrueshëm që mund të mbrojë dhe implementojë strategji afatgjata pa ndërhyrje të politikave ditore. Përvojat rajonale, siç përmendet nga ekspertët modeli i Sllovenisë, tregon se sukseset e reformave strukturore vijnë nga politikat me vazhdimësi, përfshirja e komunitetit akademik dhe mbështetja e institucioneve shtetërore gjatë një periudhe të gjatë kohore.
    Në përputhje me këto nevoja, Maqedonia e Veriut ka bërë hapa konkretë duke themeluar më 6 nëntor 2024 Trupin Nacional Koordinues për Reforma në Arsimin e Lartë, një entitet gjithëpërfshirës që bashkon përfaqësues të institucioneve shtetërore, universiteteve, biznesit dhe shoqërisë civile, me mandatin për të rikthyer cilësinë, standardizimin dhe investimet në shkencë dhe kërkim. Ky trup synon të nisë një reformë strukturore të thellë, duke përgatitur propozime konkrete për përmirësimin e sistemit arsimor gjatë 18 muajve të ardhshëm.
    Megjithatë, sfidat mbeten të mëdha. Raportet e Komisionit Evropian për vitet 2023 dhe 2024, si dhe analizat e organizatave ndërkombëtare si UNDP dhe OECD/SIGMA, evidentojnë mungesën e kapaciteteve teknike dhe njerëzore, politizimin e universiteteve dhe fragmentimin e legjislacionit, si faktorë që pengojnë konsolidimin e reformave në arsimin e lartë. Pa i tejkaluar këto barriera, vënë në pah ekspertët, Maqedonia e Veriut, do të vazhdojë të përballet me sfida në ndërtimin e institucioneve të depolitizuara, të pavarura dhe të përgjegjshme ndaj komunitetit akademik dhe shoqërisë.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU