Untitled Design(1)

Fuqia e të rinjve kundër kërcënimeve klimatike në Ohër, Strugë dhe Dibër

Si duket kur tre organizata qytetare bashkojnë forcat për t’i fuqizuar të rinjtë si nxitës të ndryshimeve?
Si duket kur Liqeni bëhet klasë, dhe anija podium për zërin e të rinjve dhe të shkencës?

🎓🌍 Projekti “Të mësojmë për ndryshimet klimatike” i dha këtë mundësi brezave të rinj që mësojnë, bashkëpunojnë, imagjinojnë zgjidhje dhe ecin me guxim drejt një të ardhmeje të qëndrueshme.

📌 I zbatuar nga:

  • Izvidnički odred “Krste Jon” – Strugë,

  • Qendra për Zhvillim të Qëndrueshëm të Komunitetit – Dibër,

  • Qendra Rajonale e Gjelbër – Ohër,
    me mbështetje nga Civica Mobilitas dhe Qeveria e Zvicrës.

🎯 Fokusi: Fëmijët dhe të rinjtë nga Struga, Ohri dhe Dibra, duke tejkaluar kufijtë e moshës, gjuhës dhe komunave për të ndërtuar një rrjet të përbashkët dijeje, empatie dhe veprimi.

🧠 Një ndër aktivitetet kyçe:
Një trajnim dyditor në Strugë me 30 të rinj, të cilët mësuan për:

  • analizën e thirrjeve për projekte,

  • formulimin e qëllimeve,

  • krijimin e kornizës logjike dhe buxhetimit.

👧 “Ishte shumë interesante, pati shoqërim, punë në ekip dhe përvoja që nuk do t’i kisha përjetuar ndryshe”, – tha Mina Kralj (13 vjeçe) nga Struga.

⛺️ Pas trajnimit: një kamp 5-ditor për klimën, ku të rinjtë krijuan projekte konkrete për zbatimin në komunat e tyre – nga mbrojtja e faunës, te riciklimi dhe ndërgjegjësimi lokal.

👩‍🎓 “Për herë të parë mësova si të shkruaj një ide projekti”, – tha Jana Tanaskoska nga fshati Kalishtë.
👦 “Kampi më ndihmoi të kuptoj më shumë për veten dhe të fitoj vetëbesim”, – shtoi Redon Jajaga (17) nga Dibra.

🎨 Ata vizatuan botën që dëshirojnë të ndërtojnë dhe e prezantuan me zë të sigurt.

📅 Kulmi ishte më 21 qershor – Dita e Liqenit të Ohrit, me një ngjarje rajonale mbi anijen “Galeb”, ku u bashkuan:

  • shkenca,

  • sektori civil,

  • institucionet,

  • të rinjtë,

  • dhe familjet e tyre.

🎤 “Të rinjtë nuk ishin vetëm pjesëmarrës – ata folën, propozuan dhe u dëgjuan,” – tha Dušica Boeva, eksperte për akuakulturë.
“Çdo pikë që humbasim sot, mund të jetë e paqëndrueshme nesër”, – theksoi Dr. Orhideja Tasevska nga Instituti Hidrobiologjik i Ohrit.

💬 “E filluam me punëtori në shkolla dhe përfunduam me një lëvizje të fuqishme. Mjafton t’u japim hapësirë të rinjve – ata janë gati!” – theksoi Ana Bojadzieva, koordinatore nga Qendra Rajonale e Gjelbër – Ohër.

🌱 Projekti “Të mësojmë për ndryshimet klimatike” ka ndërtuar ura mes brezave dhe komuniteteve. U jep të rinjve njohuri, vetëbesim dhe mbështetje reale për idetë e tyre.

🚤 Në fund, mbi anijen që qëndronte përballë qytetit të vjetër të Ohrit, nën qiellin e hapur dhe mbi liqenin e qetë, ishin ata – të rinjtë që qeshnin, prezantonin, dhe ëndërronin një botë më të mirë.

🌍 E ardhmja fillon me ta.

#NdryshimetKlimatike #TëRinjtëJanëZgjidhja #LiqeniështëMësues #EdukimiMjedisor #NgaIdeNëVeprim #PërNjëTëArdhmeTëQëndrueshme #CivicaMobilitas #ALCDF #RGC_Ohrid #KrsteJon

This post was originally published on this site

Продолжи со читање

  • Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij

    Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij nëpër 20 qytete në gjashtë vende të Ballkanit Perëndimor: Kosovë, Bosnje dhe Hercegovinë, Mal të Zi, Shqipëri, Maqedoninë e Veriut dhe Serbi, nga shtatori deri në nëntor të vitit 2025. Ndalesa e parë është në Prizren, Kosovë, më 8 shtator, e ndjekur nga Mitrovica më 9 […]
    The post Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij first appeared on Metamorphosis.

  • RAPORT I BIRC: PERSPEKTIVA E REFORMAVE TË QËNDRUESHME NË KUADËR TË KLASTERIT 3 DHE KLASTERIT 1

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Në këtë kuadër, tashmë nga ekspertët është vënë në dukje se harmonizimi i konceptit evropian, gjegjësisht ligjeve europiane në sistemin arsimor në Maqedoninë e Veriut mbetet një imperative jetik për të krijuar dinamika tjera në arsimin e lartë në drejtim të përmirësimit të cilësisë.
    Klasteri 3 që do të hapet me BE-në e vendos fokusin në konkurrencën dhe rritjen gjithëpërfshirëse. Pikërisht, në sinkron me këtë klaster, shtetet anëtare duhet të kenë kornizën ligjore, administrative dhe financiare  si dhe kapacitetet e nevojshme zbatuese për të siguruar menaxhimin e shëndoshë financiar të programeve të arsimit, trajnimit dhe komunitetit rinor. Për të siguruar përfshirje të plotë dhe të suksesshme në programet kornizë, vendet anëtare duhet të sigurojnë kapacitetet e nevojshme zbatuese në fushën e kërkimit dhe zhvillimit teknologjik, pa anashkaluar stafin adekuat.
    Në këtë kuadër, reformat në fushën e arsimit dhe kërkimit shkencor nuk janë vetëm një përparësi sektoriale, por një domosdoshmëri strategjike që ndërlidhet drejtpërdrejt me cilësinë e kapitalit njerëzor dhe aftësinë e vendit për të ndërtuar një ekonomi të qëndrueshme dhe konkurruese. Klasteri 3 përfshin kapitujt që lidhen me arsimin, kërkimin shkencor dhe kulturën (25 dhe 26), ndërsa Klasteri 1 përqendrohet në sundimin e ligjit, etikën dhe funksionimin demokratik të institucioneve. Të gjitha këto dimensione mbeten me ndikim të drejtpërdrejtë në sistemin arsimor.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU

  • RAPORT I BIRC: ARSIMI NË KRIZË, EKSPERTËT KËRKOJNË DEPOLITIZIM DHE REFORMA TË THELLA

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Pas më shumë se tridhjetë vjetësh nga fillimi i tranzicionit , Maqedonia e Veriut akoma përballet me sfida të thella që lidhen me kalimin nga reforma të bazuara kryesisht në interesat politike afatshkurtra, drejt reformave të qëndrueshme dhe profesionale, të bazuara në ekspertizë. Ky proces është veçanërisht i rëndësishëm në sektorin e arsimit të lartë, ku ndikimet e politizimit dhe mungesa e vazhdimësisë kanë minuar besueshmërinë, cilësinë dhe efikasitetin e sistemit arsimor.
    Ekspertë nga fusha e arsimit kanë vënë në dukje se një nga pengesat kryesore në rrugën drejt reformave substanciale në arsimin e lartë është mungesa e një konsensusi politik të gjerë dhe të qëndrueshëm që mund të mbrojë dhe implementojë strategji afatgjata pa ndërhyrje të politikave ditore. Përvojat rajonale, siç përmendet nga ekspertët modeli i Sllovenisë, tregon se sukseset e reformave strukturore vijnë nga politikat me vazhdimësi, përfshirja e komunitetit akademik dhe mbështetja e institucioneve shtetërore gjatë një periudhe të gjatë kohore.
    Në përputhje me këto nevoja, Maqedonia e Veriut ka bërë hapa konkretë duke themeluar më 6 nëntor 2024 Trupin Nacional Koordinues për Reforma në Arsimin e Lartë, një entitet gjithëpërfshirës që bashkon përfaqësues të institucioneve shtetërore, universiteteve, biznesit dhe shoqërisë civile, me mandatin për të rikthyer cilësinë, standardizimin dhe investimet në shkencë dhe kërkim. Ky trup synon të nisë një reformë strukturore të thellë, duke përgatitur propozime konkrete për përmirësimin e sistemit arsimor gjatë 18 muajve të ardhshëm.
    Megjithatë, sfidat mbeten të mëdha. Raportet e Komisionit Evropian për vitet 2023 dhe 2024, si dhe analizat e organizatave ndërkombëtare si UNDP dhe OECD/SIGMA, evidentojnë mungesën e kapaciteteve teknike dhe njerëzore, politizimin e universiteteve dhe fragmentimin e legjislacionit, si faktorë që pengojnë konsolidimin e reformave në arsimin e lartë. Pa i tejkaluar këto barriera, vënë në pah ekspertët, Maqedonia e Veriut, do të vazhdojë të përballet me sfida në ndërtimin e institucioneve të depolitizuara, të pavarura dhe të përgjegjshme ndaj komunitetit akademik dhe shoqërisë.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU