цивил

CIVILI kërkon nga partitë politike t’i respektojnë masat për mbrojtje nga virusi korona, dhe jo t’i keqpërdorin për rejting politik

CIVILi kërkon nga partitë politike t’ respektojnë masat dhe rekomandimet e Qeverisë për qasjen me KOVID-19 dhe parandalimin e përhapjes në vend.

Masat për ndalesë për tubime dhe ngjarje publike, sipas monitorimit të ekipeve të CIVILit, deri tani i kanë shkelur VMRO-DPMNE, PDSH dhe BDI.

Më 11 mars në Filarmoninë e Maqedonisë, VMRO-DPMNE ka mbajtur konventë partiake pavarësisht nga ndalesa për mbajtje të tubimeve publike me më tepër se 1000 persona. Salla e cila ishte e mbushur tërësisht, ka kapacitet për 1000 persona, ndërsa në skenën pas presidentit të VMRO-DPMNE qëndruan të gjithë 120 kandidatët për deputetë.

Me 12 mars, Qeveria ka marrë vendim për ndalesë për të gjitha ngjarjet publike, duke i përfshirë edhe ato me nën 100 persona. PDSH mbajti konventë partiake në ora 18, në gjimnazin Kiril Pejçinoviq, në Tetovë.

Ndërkaq, BDI sot paralajmëroi se me 10. 000 aktivistë do t’u ndihmojë të izoluarve nëpër shtëpitë e tyre, duke publikuar linje telefonike në të cilën qytetarët do të mund të kërkojnë ndihmë. Duke marrë parasysh se këto persona, as janë të trajnuar për këtë mënyrë të veprimit, as janë pjesë e ekipit vullnetar të Kryqit të Kuq, kjo ndihmë paraqet rrezik për përhapje të virusit.

Për më tej, paralajmërimi i BDI për vizita dhe “ndihmë” për të izoluarit është rrezik i drejtpërdrejt për ryshfet ndaj votuesve. Paralajmërimi i BDI për dalje në terren me numër fantastik prej 10.000 aktivistëve është problematike në disa baza, dhe nuk është garanci  se do t’u ndihmojë njerëzve të izoluar nëpër shtëpitë e tyre. Si dhe, nuk është e qartë se si BDI ka vendosur se ka nevojë për 10.000 aktivistë për numër të panjohur në vetë-izolim.

Nëse cilado parti politike dëshiron të ndihmojë në mbrojtjen e popullsisë nga përhapja e virusit korona, së paku, nuk duhet vepruar kundër rekomandimeve. Nëse ekzistojnë qëllime të sinqerta, partitë politike duhet t’ua ofrojnë kapacitetet e tyre  sistemit dhe të koordinohen me institucionet siç janë Ministria e shëndetësisë, Shtabi për krizë, Komisioni për sëmundje ngjitëse dhe Qeveria.

Veprimet e partive të caktuara politike CIVILi i konsideron joserioze dhe të rrezikshme për shëndetin e qytetarëve.  Pandemia duhet të konsiderohet me seriozitet. CIVILI kërkon nga partitë politike t’i ndërpresin kalkulimet me shëndetin e njerëzve për pikë politike. Tani është koha të tregojnë përgjegjësi edhe ndaj vetes edhe ndaj anëtarëve dhe aktivistëve të tyre, por edhe ndaj të gjithë qytetarëve të Republikës së Maqedonisë së Veriut.

I bëjmë thirrje Qeverisë menjëherë të reagojë për këto dukuri, ndërsa institucionet relevante t’i sanksionojnë të gjithë që e shkelin ligjin dhe abuzojnë masat për mbrojtje nga virusi korona. Masat duhet të vlejnë për të gjithë barabartë!

Продолжи со читање

  • Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij

    Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij nëpër 20 qytete në gjashtë vende të Ballkanit Perëndimor: Kosovë, Bosnje dhe Hercegovinë, Mal të Zi, Shqipëri, Maqedoninë e Veriut dhe Serbi, nga shtatori deri në nëntor të vitit 2025. Ndalesa e parë është në Prizren, Kosovë, më 8 shtator, e ndjekur nga Mitrovica më 9 […]
    The post Kamioni Mediatik Ballkanik po e nis udhëtimin e tij first appeared on Metamorphosis.

  • RAPORT I BIRC: PERSPEKTIVA E REFORMAVE TË QËNDRUESHME NË KUADËR TË KLASTERIT 3 DHE KLASTERIT 1

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Në këtë kuadër, tashmë nga ekspertët është vënë në dukje se harmonizimi i konceptit evropian, gjegjësisht ligjeve europiane në sistemin arsimor në Maqedoninë e Veriut mbetet një imperative jetik për të krijuar dinamika tjera në arsimin e lartë në drejtim të përmirësimit të cilësisë.
    Klasteri 3 që do të hapet me BE-në e vendos fokusin në konkurrencën dhe rritjen gjithëpërfshirëse. Pikërisht, në sinkron me këtë klaster, shtetet anëtare duhet të kenë kornizën ligjore, administrative dhe financiare  si dhe kapacitetet e nevojshme zbatuese për të siguruar menaxhimin e shëndoshë financiar të programeve të arsimit, trajnimit dhe komunitetit rinor. Për të siguruar përfshirje të plotë dhe të suksesshme në programet kornizë, vendet anëtare duhet të sigurojnë kapacitetet e nevojshme zbatuese në fushën e kërkimit dhe zhvillimit teknologjik, pa anashkaluar stafin adekuat.
    Në këtë kuadër, reformat në fushën e arsimit dhe kërkimit shkencor nuk janë vetëm një përparësi sektoriale, por një domosdoshmëri strategjike që ndërlidhet drejtpërdrejt me cilësinë e kapitalit njerëzor dhe aftësinë e vendit për të ndërtuar një ekonomi të qëndrueshme dhe konkurruese. Klasteri 3 përfshin kapitujt që lidhen me arsimin, kërkimin shkencor dhe kulturën (25 dhe 26), ndërsa Klasteri 1 përqendrohet në sundimin e ligjit, etikën dhe funksionimin demokratik të institucioneve. Të gjitha këto dimensione mbeten me ndikim të drejtpërdrejtë në sistemin arsimor.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU

  • RAPORT I BIRC: ARSIMI NË KRIZË, EKSPERTËT KËRKOJNË DEPOLITIZIM DHE REFORMA TË THELLA

    Autor: M-r Bardhyl Zaimi
    Sistemi arsimor në Maqedoninë e Veriut në asnjë rast duket se nuk ka arritur t’u rezistojë turbulencave të shumta politike të periudhës së tranzicionit, ndikimeve partiake dhe ndikimeve tjera që në masë të madhe kanë ulur nivelin e cilësisë. Në Maqedoninë e Veriut, nuk është arritur të krijohet një sistem koherent në fushën e arsimit që do t’i përgjigjej profesionalizimit dhe përkushtimit maksimal që e kërkon kjo fushë kaq e rëndësishme e shoqërisë. Përkundrazi, gjatë tërë kohës janë vërejtur eksperimente në politikat arsimore, zgjidhje të çastit, zgjidhje që më tepër kanë qenë improvizime se sa realisht të hyhet në një transformim cilësor të gjithanshëm që nënkupton suazë ligjore të mirëmenduar, dokumente të përpiluara nga profesionistë të fushës dhe strategji afatgjate që hapin dhe mbindërtojnë një vizion që do të ishte në përputhje me zhvillimet globale.
    Pas më shumë se tridhjetë vjetësh nga fillimi i tranzicionit , Maqedonia e Veriut akoma përballet me sfida të thella që lidhen me kalimin nga reforma të bazuara kryesisht në interesat politike afatshkurtra, drejt reformave të qëndrueshme dhe profesionale, të bazuara në ekspertizë. Ky proces është veçanërisht i rëndësishëm në sektorin e arsimit të lartë, ku ndikimet e politizimit dhe mungesa e vazhdimësisë kanë minuar besueshmërinë, cilësinë dhe efikasitetin e sistemit arsimor.
    Ekspertë nga fusha e arsimit kanë vënë në dukje se një nga pengesat kryesore në rrugën drejt reformave substanciale në arsimin e lartë është mungesa e një konsensusi politik të gjerë dhe të qëndrueshëm që mund të mbrojë dhe implementojë strategji afatgjata pa ndërhyrje të politikave ditore. Përvojat rajonale, siç përmendet nga ekspertët modeli i Sllovenisë, tregon se sukseset e reformave strukturore vijnë nga politikat me vazhdimësi, përfshirja e komunitetit akademik dhe mbështetja e institucioneve shtetërore gjatë një periudhe të gjatë kohore.
    Në përputhje me këto nevoja, Maqedonia e Veriut ka bërë hapa konkretë duke themeluar më 6 nëntor 2024 Trupin Nacional Koordinues për Reforma në Arsimin e Lartë, një entitet gjithëpërfshirës që bashkon përfaqësues të institucioneve shtetërore, universiteteve, biznesit dhe shoqërisë civile, me mandatin për të rikthyer cilësinë, standardizimin dhe investimet në shkencë dhe kërkim. Ky trup synon të nisë një reformë strukturore të thellë, duke përgatitur propozime konkrete për përmirësimin e sistemit arsimor gjatë 18 muajve të ardhshëm.
    Megjithatë, sfidat mbeten të mëdha. Raportet e Komisionit Evropian për vitet 2023 dhe 2024, si dhe analizat e organizatave ndërkombëtare si UNDP dhe OECD/SIGMA, evidentojnë mungesën e kapaciteteve teknike dhe njerëzore, politizimin e universiteteve dhe fragmentimin e legjislacionit, si faktorë që pengojnë konsolidimin e reformave në arsimin e lartë. Pa i tejkaluar këto barriera, vënë në pah ekspertët, Maqedonia e Veriut, do të vazhdojë të përballet me sfida në ndërtimin e institucioneve të depolitizuara, të pavarura dhe të përgjegjshme ndaj komunitetit akademik dhe shoqërisë.
    RAPORTIN E PLOTË E GJENI KËTU