Antico

Iniciativa qytetare e grave ANTIKO, Shkup

Buxheti total: 13.999.983 denarë

Periudha e realizimit: 01.12.2023 – 30.09.2026 (34 muaj)

Tema specifike: Barazia gjinore/Përfshirja sociale

Partnerë:

  • Shoqata për afirmim multikulturor dhe edukim të grave dhe të rinjve në zonat rurale GJITHMONË BASHKËJETESË fsh.Kanatlarci, Prilep
  • Shoqata ADRION f.Trebosh, Zheline

Konstituentë: Qytetarët nga rajonet dhe komunat e synuara, veçanërisht nga zonat më të vogla urbane dhe rurale; të rinjtë, gratë dhe burrat; organizatat e shoqërisë civile; autoritetet qendrore dhe lokale dhe institucionet publike; bizneset dhe industritë; grupet etnike dhe kulturore; grupet e përdoruesve të shërbimeve publike; grupe akademike dhe studentë; prindërit dhe grupet familjare; personat e moshuar; mediat.

Rreth projektit të mbështetur nga Civika Mobilitas: Zëri dhe pjesëmarrja e grave dhe të rinjve në: krijimin e politikave publike dhe mjedisit mundësues për pjesëmarrje qytetare

PËRSHKRIMI I PROJEKTIT

Qytetarët nuk janë gjithmonë të informuar për politikat dhe vendimet që ndikojnë në jetën e tyre. Arsyet për këtë janë apatia dhe mosinteresimi, si dhe mungesa e transparencës dhe informacionit lehtësisht të arritshëm. Megjithëse ka shembuj dhe praktika të mira, në përgjithësi autoritetet nuk janë ende mjaftueshëm të hapura në proceset e politikëbërjes. Në shumë zona nuk ekzistojnë qasje sistematike të qëndrueshme, të përcaktuara dhe të planifikuara me ligj për konsultim dhe bashkëpunim që krijojnë mjedis të favorshëm për zhvillimin dhe qëndrueshmërinë e sektorit civil. Përjashtimi i grupeve të margjinalizuara është më i lartë. Dy grupet më pak të përfshira janë të rinjtë dhe gratë, ndërsa politikat dhe buxhetet lokale janë të pandjeshme ndaj gjinisë. Problemi është më i përhapur në zonat më të vogla urbane dhe rurale ku veprojnë më pak OSHC aktive. Ky projekt do t’u përgjigjet këtyre sfidave përmes aktiviteteve të planifikuara.

QËLLIME DHE REZULTATE

Qëllimi i përgjithshëm: Hapësira dhe mundësi të përmirësuara dhe të zgjeruara për angazhim qytetar përmes OSHC-ve lokale (grassroot) të forcuara, më të mira dhe të organizuara më masovikisht që inkurajojnë, motivojnë dhe janë lehtësisht të arritshme për qytetarët, për t’u mundësuar veprim nga poshtë lart në lidhje me agjendat politike që mundësojnë gjithëpërfshirje dhe shoqëri civile më të qëndrueshme që punon në programe këmbëngulëse, të bazuara në vlerat demokratike, të drejtat e njeriut dhe sundimin e ligjit.

Qëllimi specifik:

  • Ndërtimi i kapaciteteve organizative dhe rritja e aftësive dhe aftësive të OSHC-ve lokale (grassroot) – mbështetje e pjesëmarrjes qytetare në politikëbërje dhe vendimmarrje.
  • Rritja e angazhimit dhe ndikimit qytetar në krijimin e politikave publike dhe pjesëmarrjen në vendimmarrje – rritje e besimit në shoqërinë civile.
  • Rritja e zërit dhe kapacitetit të të rinjve dhe grave për pjesëmarrje aktive në ndërtimin e komunitetit nëpërmjet realizimit të ndikimeve në krijimin e politikave publike dhe vendimmarrjes.
  • Mundësi të përmirësuara për gratë nga zonat më të vogla urbane dhe rurale për pjesëmarrje aktive në tregun e punës dhe vetëpunësim

REZULTATE

  1. Përmirësimi i kapaciteteve të brendshme organizative – njohuri dhe aftësi për: menaxhimin e iniciativave qytetare  
  2. Rritja e numrit të aktivistëve dhe vullnetarëve  
  3. Rritja e pjesëmarrjes, masiviteti, ndikimi, përfshirja dhe bashkëpunimi i OSHC-ve, autoriteteve qendrore dhe lokale, krijimi i politikave, ligjeve, strategjive, programeve dhe buxheteve (të përgjegjshme gjinore)
  4. Hapësire më e madhe e krijuar për pjesëmarrje të qytetarëve dhe mjedis më i favorshëm përmes financimit shtetëror dhe masave politike për të stimuluar sektorin e biznesit për të financuar OSHC-të.
  5. Kapacitetet e forcuara të organizatave të shoqërisë civile inkurajojnë mbështetjen sistematike të angazhimit civil  
  6. Është rritur pjesëmarrja dhe ndikimi i qytetarëve përmes bashkëpunimit të vendosur me autoritetet
  7. Mjedisi për zhvillimin e shoqërisë civile është përmirësuar përmes krijimit të mekanizmave për bashkëpunim më të madh  
  8. Janë ndërtuar kapacitete të udhëheqësve të rinjë të komunitetit, përmes moduleve të zhvilluara të përshtatura arsimore. – Trajnimet e mbajtura rritën njohuritë teorike dhe aftësitë praktike të lidershipit për angazhimin qytetar të liderëve të rinj.
  9. Udhëheqësit e rinj rritën volumin për ndryshime pozitive përmes aksioneve publike sociale (të ndjeshme gjinore) në komunitet dhe komunikimit me autoritetet lokale, OSHC-të dhe këshillat dhe qendrat rinore.
  10. Është rritur qasja e grave në arsim dhe trajnim – (kurse/trajnime profesionale shumëmujore) për aftësi dhe kompetenca të zhvilluara që i mundësojnë ato të jenë më konkurruese në tregun e punës.

AKTIVITETE

  • Trajnime për ngritjen e kapaciteteve të OSHC-ve, tre (3) trajnime dyditore.
  • Punëtori për përfaqësim publik dhe lobim
  • Kampanjë promovuese për ngritjen e vetëdijes publike
  • Organizim i sesioneve integruese në temë: Vendosja e perspektivës gjinore në krijimin e politikave/projekteve publike dhe buxheteve
  • Organizimi i kampanjës mediatike “Aktivizmi kundër dhunës ndaj grave dhe dhunës në familje”
  • Organizimi i ngjarjeve publike, debate, tryeza të rrumbullakta në komunitete për problemet dhe sfidat lokale.
  • Organizimi i trajnimeve për ngritje të kapaciteteve për pjesëmarrje të qytetarëve
  • Forume në komunitete (10)
  • Ngjarje për vendosje të dialogut me autoritetet
  • Aktivitete për ndërtim të rrjeteve dhe partneriteteve (5)  
  • Ndjekje të mekanizmave për pjesëmarrje qytetare me mbështetje mentoruese
  • Organizimi i trajnimeve/punëtorive për përvetësim të aftësive udhëheqëse
  • Organizim i aksioneve publike sociale në komunitet
  • Ndjekje e politikave dhe mekanizmave rinore përmes mentorimit/mbështetjes eksperte
  • Mbajtja e kurseve për gratë për të rritur potencialin e tyre për pjesëmarrje aktive në tregun e punës
  • Organizim i sesioneve informative dhe edukative (5)
  • Vendosja e dialogut ndërmjet grave dhe autoriteteve për të krijuar mjedis të favorshëm për zhvillimin e sipërmarrjes së grave  
  • Organizimi i aktiviteteve lobuese dhe të përfaqësimit publik për të futur aspektin gjinor në politikat dhe programet e shërbimeve publike
  • Monitorimi i politikave gjinore (ekonomike) me mbështetje mentoruese/konsulente

UEB FAQE

http://www.antiko.org.mk/

Продолжи со читање

  • DOCUMENTARY / INTELLIGENCE SERVICES UNDER SCRUTINY: HOW TRANSPARENT IS NORTH MACEDONIA’S SECURITY SECTOR?

    “The security sector is synonymous with secrecy. Covert operations, secret services, wiretapping, undercover agents. Transparency in this sector is often seen as an oxymoron, while accountability appears to be a nearly impossible mission.”This is how the documentary produced by the BIRC Institute, with the support of the Geneva Centre for Security Sector Governance (DCAF), begins. The film examines security sector reforms and their impact on the country’s democratic development.

    [embedded content] 
    The walls of secrecy surrounding the security sector have been built in the name of national security. Public access to information has long been restricted to prevent potential threats. This was particularly evident during the Cold War. In the 1990s, as the Soviet Union collapsed and democratic waves spread globally, some of these barriers fell. This period saw the exposure of numerous scandals previously hidden from public scrutiny.
    Oversight of the security sector is crucial
    Metodi Hadzhi-Janev, a security expert and university professor engaged by DCAF, conducts training and workshops for civil society organizations and the media. His goal is to promote effective civilian oversight of intelligence and security services. He is also part of C3I, an organization that has developed indicators to assess the performance of intelligence services, focusing on transparency, accountability, and effectiveness.
    “In democratic states, oversight of the security sector is essential because it wields immense power—unmatched by any other institution. To prevent abuses, oversight mechanisms must function as correctives to ensure these services operate within legal and ethical boundaries,” Hadzhi-Janev said.
    Abuses within security agencies have underscored the need for stronger oversight, making this issue a fundamental prerequisite for normal state functioning. However, implementing effective oversight remains a significant challenge.
    “Obstacles to oversight vary between societies and often reflect cultural, historical, or political factors,” Hadzhi-Janev noted.
    Legal framework needed to regulate intelligence services
    North Macedonia’s security sector has undergone several reforms aimed at establishing a democratic framework and safeguarding citizens’ rights. Current legislation provides a foundation for better oversight and transparency, but continuous and inclusive reforms are necessary.
    “A legal framework is essential for intelligence oversight. While the existing laws are not inherently flawed, their enforcement is problematic. Obtaining security clearances is exceptionally difficult, even for those authorized to conduct oversight. Additionally, intelligence personnel must be educated on their accountability and the necessity of external scrutiny,” said Iskra Koroveshovska, editor at TV Alfa.
    Despite progress, North Macedonia’s security sector remains largely opaque—similar to other countries where national security often takes precedence over human rights.
    “Our intelligence services have some level of openness—they maintain websites, publish annual reports, and engage with the public to some extent. The Intelligence Agency, for instance, provides insights into its activities. However, compared to the UK’s MI5 and MI6, which operate with greater transparency and public engagement, North Macedonia still lags behind,” said Aleksandar Stojanovski, an author of a study on the transparency and accountability of intelligence services in the UK, Slovenia, and North Macedonia, conducted under DCAF’s intelligence sector reform program.
    Effective oversight is key to greater transparency and accountability
    Without robust oversight, secrecy within the security sector can become problematic, particularly amid global conflicts that heighten security threats. Effective oversight is crucial for enhancing transparency and accountability, but it requires concrete steps.
    “First, awareness must be raised, followed by capacity-building efforts. Public debate should highlight why transparency matters and how it benefits national security,” Hadzhi-Janev said.
    Stojanovski emphasized that “media outlets possess some capacity to monitor intelligence services, but this must be expanded. Civil society organizations, meanwhile, remain limited in this field.”
    While parliament and the government play vital roles in oversight, civil society and the media are equally crucial for independent monitoring. Transparency requires openness and access, while accountability demands mechanisms for responsibility.
    “These indicators are the result of extensive research, including workshops and analysis. They help improve transparency, reduce public skepticism, and ensure intelligence services operate efficiently,” Hadzhi-Janev added.
    The effectiveness of civilian oversight depends on the capacity of media and non-governmental organizations. In North Macedonia, few media outlets have the resources for in-depth investigative reporting, while civil society organizations lack the necessary specialization.
    One of the participants in these training programs, Koroveshovska, remarked: “Media oversight capacity is minimal. After 20 years in journalism, I only recently learned—through DCAF training—how to cover intelligence services effectively. This highlights the significant gap in journalists trained for this field.”
    (This documentary was produced in April 2024)

  • Fondacioni për Internet dhe Shoqëri – Metamorfozis

    Buxheti total: 14,000,000.00 MKD Periudha e realizimit: 01.12.2023 – 30.09.2026 (34 muaj) Tema specifike: Antikorrupsioni Partnerët: Konstituentë: Njësitë e vetëqeverisjes lokale dhe qytetarët dhe organizatat e shoqërisë civile Rreth projektit të mbështetur nga Civika Mobilitas: Transformimi digjital në nivel lokal – Komuniteti i përfshirë për rezistencën ndaj korrupsionit (DIGILOK) PËRSHKRIM…