“Ndërtoni lidhje të forta me komunitetin!”
Në punëtorinë e fundit të Civica mobilitas, ”Praktikat e mira për qëndrueshmërinë e organizatave të shoqërisë civile”, të udhëhequr nga Simon Forester, Qendra për Aktivizëm Rinor KRIK e prezantoi përvojën e saj. Ky ishte rasti për të biseduar me Millën dhe Angellën për përpjekjet e organizatës për të funksionuar dhe përballuar së bashku të gjitha sfidat.
“Ne ishim të lumtur që patëm mundësinë ta prezantojmë qëndrueshmërinë e organizatës sonë si një praktikë të mirë. Ishte veçanërisht një nder ta bëjmë këtë me Simon Forester. Në thelb, ne besojmë se qëndrueshmëria duhet të jetë një nga parimet bazë që duhet të synojnë organizatat e shoqërisë civile”, thotë Angella.
Duke folur për praktikat e mira, Angella tregon, sipas saj, mobilizimin më të suksesshëm dhe inovativ të mbështetjes për KRIK deri më tani, i cili bëhet përmes fushatave për mbledhjen e fondeve për “Kampet verore gjithëpërfshirëse për të rinjtë”. “Kampi i parë në vitin 2017 u financua plotësisht nga UNICEF, por që atëherë KRIK është përballur me vështirësi të konsiderueshme në sigurimin e fondeve të nevojshme për organizimin e vazhdueshëm të këtyre kampeve. Në dy vitet e fundit, organizata është kthyer në një qasje inovative – një fushatë për mbledhjen e fondeve në internet me një element kreativ. Për çdo donacion që marrin, mbështetësit mund të zgjedhin bizhuteri apo fotografi artistike, të punuara me dorë nga përdoruesit e KRIK. Kjo jo vetëm që siguron fondet e nevojshme, por gjithashtu u jep donatorëve një lidhje kuptimplote dhe personale me përfituesit, duke i lejuar ata të mbështesin drejtpërdrejt përpjekjet krijuese të njerëzve të mbështetur nga KRIK”, thotë ajo. Për të lehtësuar mobilizimin e tij, çdo vit, KRIK kryen kërkime për të identifikuar kompanitë me një përkushtim të fortë ndaj përgjegjësisë sociale, veçanërisht ato të interesuara në mbështetjen e përfshirjes dhe zhvillimit të të rinjve. Pasi organizata i identifikon partnerët e mundshëm, ajo i kontakton këto kompani, duke shpjeguar misionin dhe ndikimin e kampeve dhe se si donacionet e tyre përfitojnë drejtpërdrejt nga pjesëmarrësit.
“Duke punuar për 12 vjet me grupet e synuara që kanë nevojë për dukshmëri dhe përfshirje më të madhe, është dëshmuar e natyrshme të punohet shumë më tepër për dukshmërinë, veçanërisht sepse ne besojmë se të gjithë njerëzit dhe historia e të gjithëve meritojnë të dëgjohen. Këtu lindi nevoja për një plan marketingu social,” e shpjegon Angella përfitimin nga punëtoria me Forester.
Qendra për Aktivizëm Rinor “KRIK” është një organizatë qytetare që prej 12 vitesh punon në mënyrë aktive me të rinjtë dhe grupet e cenueshme, duke inkurajuar aktivizmin dhe pjesëmarrjen e të rinjve. Aktivitetet kryesore kanë për qëllim mendimin kritik, mbrojtjen e mjedisit dhe përmirësimin e kushteve për personat me aftësi të kufizuara. Vizioni i tyre është të jenë zëri i të rinjve që duan të dëgjohen dhe të ndryshojnë shoqërinë. Bashkëpunimi me Civica mobilitas i ndihmoi ata të zhvillojnë strategji për qëndrueshmërinë organizative, duke ndërtuar stabilitet afatgjatë dhe dukshmëri të punës së tyre.
“Në një farë mënyre, një plan i tillë i bashkon të gjitha aktivitetet dhe synimet tona, punën me të rinjtë dhe vullnetarët e Korpusit të Solidaritetit Evropian (European Solidarity Corps) Programi i BE-së, Qendra Ditore Multifunksionale “Krikni“ dhe puna me personat me aftësi të kufizuara, tre njësitë banesore si pjesë e procesit të deinstitucionalizimit që ofrojnë shërbimin e jetesës së mbështetur dhe sipërmarrja sociale “Print kolektiv”. Kuptuam se qëndrueshmëria jo vetëm që na ndihmon drejtpërdrejt në veprimet tona, por gjithashtu na lejon të njohim shoqërinë dhe sfidat me të cilat përballet kjo kategori . Nga ana tjetër, ne u mundësojmë palëve të tjera të interesit të kontribuojnë në misionin e përbashkët për një shoqëri më të mirë”, thotë ajo.
Trajnimet Civica Mobilitas i ndihmoi ata të përmirësonin dhe grumbullonin njohuri të reja , “dhe nga ana tjetër, përpjekjet e investuara në zhvillimin e vazhdueshëm përmes trajnimeve na japin mbështetje dhe unitet të madh. Gjatë punëtorisë mësuam për rëndësinë e krijimit të duhur të një plani marketingu social, i cili mund të na ndihmojë të përcaktojmë më lehtë rrugën drejt qëllimit tonë”, shton Angella.

Strategjia e KRIK-ut për rritjen e qëndrueshmërisë financiare përfshin zhvillimin e mëtejshëm të ndërmarrjeve sociale, siç është sipërmarrja me shtypin direkt të printimit në tekstil dhe shitja e produkteve të krijuara nga përdoruesit në qendrën e terapisë të KRIK-ut. Këto iniciativa ofrojnë një burim alternativ të ardhurash që mund të ndihmojë në eliminimin e varësisë nga donatorët dhe grantet e jashtme, duke mundësuar gjithashtu punësimin e personave me aftësi të kufizuara. Krahas fushatave online për mbledhjen e fondeve, KRIK planifikon të forcojë dhe zgjerojë marrëdhëniet e tij me kompanitë me përgjegjësi shoqërore. Duke zhvilluar partneritete afatgjata, reciprokisht të dobishme, organizata beson se mund të krijojë mbështetje më të qëndrueshme dhe të harmonizojë qëllimet me aktivitetet e përgjegjësisë sociale të korporatës.
Meqenëse KRIK është licencuar si ofrues i shërbimeve sociale nga Ministria e Punës dhe Politikës Sociale dhe është e përfshirë në mënyrë aktive në procesin e deinstitucionalizimit në vend, organizata do të vazhdojë të kërkojë mbështetje nga qeveria. Forcimi i bashkëpunimit me komunat, si Kisela Voda, dhe avokimi për mbështetje financiare më të qëndrueshme dhe afatgjatë nga pushteti kombëtar dhe lokal do të jetë kyç për ruajtjen e shërbimeve sociale dhe njësive të pavarura të jetesës.
“Njerëzit, dëshira e tyre për të punuar dhe ndjenja e tyre e përkatësisë ndaj organizatës janë gjithashtu një pjesë e madhe e qëndrueshmërisë,” thotë Mila. Është e rëndësishme për ta që të ndërtojnë besim të ndërsjellë dhe këtë e bëjnë me ndershmëri dhe përfshirje. “Ne jemi këtu gjatë gjithë kohës dhe ata janë këtu”. Ne mësojmë nga njëri-tjetri çdo ditë dhe vazhdimisht e ndërtojmë atë besim”, shton ajo. “Si ekip, ne përpiqemi t’i kushtojmë kohë dhe vëmendje analizimit të nevojave të tyre, të cilat i përmirësojmë përmes zhvillimit dhe zbatimit të aktiviteteve. Kur kjo ndodh vazhdimisht, besimi rritet dhe ruhet”, vazhdon Angella.
“Pesë prej nesh nga Shkupi në njëfarë mënyre përfunduam duke kërkuar aktivitete edukative në Kumanovë dhe ishte shumë mirë,” kujton Mila. Pas një shkëmbimi të të rinjve në Irlandë, ku mësuan për metodat e shprehjes joverbale, të pestë vendosën që njohuritë t'i zbatojnë në shtëpi dhe kështu filluan bashkëpunimin e tyre me Shkollën Speciale “Partenie Zografski” që vazhdon edhe sot e kësaj dite. “Kur po fillonim, kishim mbështetje të madhe nga Qendra për Dialog Ndërkulturor, përmes trajnimeve në menaxhimin e projekteve, zhvillimin organizativ dhe të ngjashme. Ata gjithashtu na ndihmuan të shkruanim aplikacionin e parë të projektit, me të cilin morëm fondet tona të para. Ishte një shkëmbim rinor për personat me shikim të dëmtuar, i financuar nga Agjencia Kombëtare për Programet Arsimore Evropiane dhe Lëvizshmërinë”, thotë Mila.
As Mila dhe as Angella nuk kanë asnjë dyshim se këto 12 vite punë janë padyshim një tregues se CMA Krik ka një plan afatgjatë për veprim. “Ka një sfidë, por rezultatet janë një nxitje për të vazhduar rritjen dhe zhvillimin”, thotë Angella, duke shtuar se kur “krijon një komunitet, të lidh në njëfarë mënyre të menjëhershme, sepse përfitimet dhe sfidat i ndajmë ne”, thotë ajo.

“Kurrë mos u dorëzoni”, të dyja u porositin organizatave të shoqërisë civile. “Edhe kur nuk është e lehtë, kur nuk mund të siguroni të gjitha fondet, ose kur ndodhin pengesa. Vazhdoni të punoni drejt qëllimit, do të vijë koha kur do të keni edhe qëndrueshmëri. Rekomandimi është të dilni në terren, të analizoni nevojat dhe të veproni me qëllimin që të mos ndaleni kurrë së kërkuari mënyra të reja.”
Për mobilizimin që do të lehtësojë qëndrueshmërinë, Mila dhe Angella thonë: “Ndërtoni lidhje të forta me komunitetin! Asnjëherë mos i rezistoni teknologjisë, mjeteve apo metodave të reja që do të përmirësojnë efikasitetin tuaj!”
Na vjen mirë që Civica mobilitas kontribuon në një pjesë të rritjes së kësaj organizate. Ne besojmë se praktikat e tyre të mira mund të jenë një libër i mirë për organizatat e mëdha dhe të vogla të shoqërisë civile. Në fund, ne të gjithë mësojmë nga njëri-tjetri për t’i shërbyer komuniteteve tona.