Graganska vklucenost 2024

Angazhimi qytetar në Maqedoni

Hulumtimi Angazhimi qytetar 2024zbulon gjetje të rëndësishme lidhur me pjesëmarrjen e qytetarëve në forma të ndryshme të shoqërimit, aktivitete politike jopartiake dhe vullnetarizëm, si dhe arsyet e (mos)përfshirjes dhe motivimin për angazhim qytetar. Pothuajse gjysma e qytetarëve (46.8%) nuk e dinë se cilat forma të shoqërimit do të kontribuonin në nevojat e tyre. Nga ata që u përgjigjën pozitivisht, më të shumtët (23.1%) janëqytetarë që besojnë se kishat dhe bashkësitë fetare janë forma e shoqërimit që kontribuon në mbështetjen e nevojave të tyre. Në të kundërt, partitë politike zgjidhen më rrallë nga të anketuarit (5.3%).

Sa i përket aktiviteteve politike jopartiake, qytetarët më shpesh praktikonin nënshkrimin e një peticioni dhe pjesëmarrjen në një protestë paqësore (21.1% dhe 24.8%). Krahasuar me vitin 2021, ka një rritje në këto dy aktivitete prej 15.0%,  përkatësisht 14.1%. Fatkeqësisht, numri i atyre që nuk do të merrnin pjesë kurrë në aktivitete të tilla është rritur gjithashtu, dhe dallimet janë midis 6.4 dhe 24.5 pikë përqindjeje. Një lajm tjetër i keq është rënia e pjesëmarrësve potencialë, d.m.th. atyre që nuk morën pjesë, por do ta bënin këtë në të ardhmen. Uljet ndryshojnë nga 17.9 në 24.2 pikë përqindjeje. Demografikisht, ndryshimet sipas moshës janë më të theksuara, të rinjtë (18-29 vjeç) janë më të përgatitur për të marrë pjesë, ndërsa me rritjen e moshës, përqindja e atyre që nuk do të merrnin pjesë fare rritet gjithashtu.

Arsyet personale, pra mungesa e interesit ose gatishmërisë për të marrë pjesë, janë arsyet më të zakonshme për 46.8% të të anketuarve që nuk marrin pjesë në aktivitete politike jopartiake. Arsyeja e dytë më e përmendur është të qenit shumë i zënë (25.3%) dhe e treta është mungesa e informacionit (10.3%). Arsyet personale mbizotërojnë tek të anketuarit më të vjetër, veçanërisht ata mbi 65 vjeç (55.9%), ndërsa tek të rinjtë (18–29 vjeç) është të qenit shumë i zënë (28.9%) ose mungesa e informacionit (10.2%).

Anëtarësimi në organizatat e shoqërisë civile është në një nivel jashtëzakonisht të ulët, me vetëm 4.2% të të anketuarve që deklarojnë se janë anëtarë të një organizate të shoqërisë civile. Arsyet e mos anëtarësimit për rreth një të tretën e të anketuarve (33.8%) ishin personale (mungesë interesi ose refuzim për t’u anëtarësuar), ndërsa puna e tepërt dhe mungesa e informacionit u përmendën përkatësisht nga 24.5% dhe 7.9% e të anketuarve.

Qytetarët janë më të gatshëm të bëjnë vullnetarizëm në organizata sociale dhe humanitare. Një total prej 30.1% e të anketuarve deklaruan se tashmë kanë bërë vullnetarizëm ose do të donin të bënin vullnetarizëm në organizata të tilla. Ekziston gjithashtu një gatishmëri për t’u përfshirë në organizata mjedisore (26.5%) dhe organizata kulturore dhe arsimore (23.3%).

Hulumtimi u krye me një anketë në terren në një mostër reprezantative kombëtare prej 1000 të anketuarish, duke përfshirë popullsinë mbi 18 vjeç, dhe kriteret për përfaqësim përfshinin gjininë, përkatësinë etnike, moshën, vendbanimin dhe rajonet. Të dhënat u përpunuan me frekuencë dhe përqindje të përgjigjeve, me një nivel besimi prej 95% dhe një gabim prej +/- 3%. Anketa u krye në periudhën nga 20 prilli deri më 25 maj 2024, dhe anketa u krye për MCMS-në nga M-Prospekt.

Продолжи со читање

  • Kur kursimet bëhen përgjegjësi politike

    “Kursimet në nivel shtetëror nuk nënkuptojnë heqjen dorë nga shpenzimet, por përkundrazi racionalizimin e tyre dhe drejtimin e tyre drejt politikave që krijojnë vlerë të shtuar – arsim, kujdes shëndetësor, infrastrukturë dhe inovacion”, thotë Bllagica Petreski, drejtoreshë ekzekutive e Finance Think dhe kështu shpjegon në mënyrë koncize thelbin e financave…

  • Për çka flasin kandidatët në zgjedhjet lokale 2025? #6

    PËRMBLEDHJË JAVORE #6 [20-26 tetor 2025] Edhe pas përfundimit të procesit zgjedhor, zgjedhjet vazhduan të diktojnë axhendën mediatike. Edhe pse numri i publikimeve ishte pak më i ulët se në javët paraprake, interesi publik mbeti i lartë. Me më shumë se 4 400 tekste mediatike dhe 560 postime në rrjetet…

  • Bashkëpunimi midis organizatave qytetare dhe sektorit të biznesit sjell shumë përfitime të ndërsjella

    “Arsyeja pse të gjithë duam të bashkëpunojmë është sepse të gjithë duam të përfitojmë. Pavarësisht nëse vini nga sektori i biznesit apo nga sektori qytetar, duhet të filloni të zhvilloni një kuptim më kompleks të përfitimeve të ndërsjella”, tha Simon Forrester, eksperti ndërkombëtar i Civica mobilitas, pjesëmarrësve të punëtorisë “Forcimi…

  • Për çfarë po flasin kandidatët në zgjedhjet lokale 2025? #5

    RISHIKIM JAVOR #5 [13 – 17 tetor 2025] Në javën e fundit para heshtjes zgjedhore, pati rritje të dukshme të aktiviteteve dhe mobilizim të ri në mediat me mbi 3.000 artikuj dhe 240 postime në rrjetet sociale, me një rritje të qartë të angazhimit drejt fundit të javës. Fushata hyri…